Z tego artykułu się dowiesz:
- Jakie nowe kierunki planuje wprowadzić Wizz Air w Polsce?
- Dlaczego Gdańsk i Wrocław zyskały na ekspansji Wizz Air?
- Jakie są przyczyny zakończenia działalności Wizz Air Abu Dhabi?
- Jakie wyzwania napotkał Wizz Air na rynku Bliskiego Wschodu?
- W jaki sposób Wizz Air planuje skupić się na rynku Europy Środkowej?
- Jaki wpływ ma geopolityka na strategię Wizz Air?
Prezes Wizz Air, József Várádi w rozmowie z „Rzeczpospolitą” nie ukrywa, że to Europa Środkowa, a zwłaszcza Polska umocnią się teraz w jego siatce.
- W żadnym wypadku nie zamierzamy ograniczać naszych zimowych operacji w Polsce - mówi. To tutaj wylądowały maszyny, które wcześniej latały w Wizz Air Abu Dhabi. Węgrzy zamknęli tam operacje na początku lata 2025.
Najwięcej nowych połączeń zyskał Gdańsk
Za tym umocnieniem się węgierskiego przewoźnika w naszym regionie stoją także plany powrotu po ponad 12 latach na lotnisko w Modlinie. - Musimy mieć więcej możliwości rozwoju na rynku warszawskim, a Lotnisko Chopina rzeczywiście już pęka w szwach - mówił József Várádi.
Po jego ostatniej wizycie najwięcej zyskało lotnisko w Gdańsku, gdzie zresztą 20 lat temu Wizz Air zaczynał swoją działalność. Teraz do swojej bazy na Lotnisku im. Lecha Wałęsy Węgrzy dodadzą 9. samolot airbusa A321neo. Pozwoli to na uruchomienie 5 nowych tras - do Popradu (w siatce nazywa się Poprad-Zakopane) oraz Tallina, Wilna, Aten i Nicei.