Ubiegłotygodniowy komunikat o przejęciu Gremi Media zaskoczył rynek medialny. Od kiedy planował pan powiększenie PTWP o „Rzeczpospolitą”?
Budujemy PTWP od 30 lat, konsekwentnie dokładając kolejne elementy. Do prasy doszły eventy, potem serwisy internetowe, a następnie zarządzanie obiektami: Międzynarodowym Centrum Kongresowym i Spodkiem w Katowicach. Od początku podkreślałem, że naszym DNA jest dynamiczny i konsekwentny rozwój. Wejście na giełdę – najpierw na NewConnect, potem na główny parkiet GPW – było kolejnym krokiem w umacnianiu pozycji w trzech obszarach: mediach online, eventach i zarządzaniu obiektami. Dziś rośniemy w tempie 20 proc. rocznie.
Chce pan ten wzrost przyspieszyć?
Do tego potrzebne są akwizycje, sojusze. Uważam, że projekt z Gremi Media będzie korzystny dla każdej ze stron: naszego partnera Funduszu Pluralis, dla PTWP i jego akcjonariuszy, dla „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”. A także dla czytelników oraz gości na naszych eventach.
Czytaj więcej
PTWP S.A. zawarła umowę inwestycyjną z funduszem Pluralis B.V., strategicznym inwestorem medialny...
Czy będą więc kolejne przejęcia?
Jako spółkę giełdową obowiązują nas rygory informacyjne. Ale jak deklarowałem w rozmowach z analitykami i mediami finansowymi, jesteśmy otwarci na akwizycje.
W komunikatach o transakcji obejmującej Gremi Media mówił pan o efektach synergii. Jakich oczekuje pan dla PTWP? I jakie korzyści odniosą „Rzeczpospolita” oraz „Parkiet”?
W naszym połączeniu kluczowe jest to, że znakomicie się uzupełniamy. Siła PTWP wynika z naszej skuteczności – świetnie radzimy sobie w sektorze eventowym, nasze serwisy online z 10 mln realnych użytkowników mają ogromne zasięgi i w kategorii biznes są numerem jeden. Każdy z naszych portali jest liderem w swojej branży.