Reklama

„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września

Najbardziej opiniotwórczym medium września została „Rzeczpospolita" z wynikiem 4,3 tys. odniesień w innych mediach. Na drugim miejscu – z liczbą 3,9 tys. powołań na źródło – uplasował się Onet. Podium zamyka TVN24, osiągając wynik blisko 3,8 tys. cytowań – informuje Instytut Monitorowania Mediów w najnowszym raporcie „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”.

Publikacja: 29.10.2025 12:18

„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września

Foto: Gremi Media SA

We wrześniowym zestawieniu TOP 15 najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce największy udział – 38 proc. – uzyskała prasa. 29 proc. udziału należy do portali internetowych, a 21 proc. do telewizji. Najmniejszy udział – wynoszący 12 proc. – miały stacje radiowe.

TOP 15 najbardziej opiniotwórczych mediów września

Najbardziej opiniotwórczym medium września, z awansem o jedną pozycję w porównaniu z poprzednim zestawieniem, została „Rzeczpospolita” z wynikiem 4,3 tys. cytowań. We wrześniu ujawniliśmy m.in., że w dom w Wyrykach na Lubelszczyźnie najprawdopodobniej uderzyła rakieta wystrzelona z wojskowego samolotu, który próbował strącić rosyjski dron.

Drugie miejsce, z wynikiem 3,9 tys. cytowań, należy do Onetu. Podium zamyka TVN24 z wynikiem blisko 3,8 tys. odniesień w innych mediach.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

„Rzeczpospolita” otwiera podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych

Zestawienie najczęściej cytowanych tytułów prasowych we wrześniu, podobnie jak w poprzednich miesiącach, otwiera „Rzeczpospolita” z liczbą 4,3 tys. odniesień w innych mediach.

Reklama
Reklama

Drugie miejsce należy do „Gazety Wyborczej”, która wygenerowała 2,4 tys. cytowań. Ostatnie miejsce na podium należy do „Faktu” z wynikiem ponad 2,1 tys. powołań.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

„Rzeczpospolita” liderem w rankingu prasy o tematyce biznesowej

Ranking najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o tematyce biznesowej otwiera również „Rzeczpospolita”. Na drugim miejscu, z wynikiem ponad dwukrotnie gorszym (1,9 tys. powołań) uplasował się „Dziennik Gazeta Prawna”. Podium zamyka „Puls Biznesu” z wynikiem 614 odniesień w innych mediach. Kolejny jest „Forbes”, a na 5. miejscu znalazł się „Parkiet”.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

Liderzy pozostałych zestawień opiniotwórczości

TVN24 został liderem opiniotwórczości wśród stacji telewizyjnych, RMF FM najbardziej opiniotwórczą stacją radiową, a najbardziej opiniotwórczym portalem we wrześniu był ponownie Onet. „Newsweek” otwiera zestawienie najbardziej opiniotwórczych tygodników i dwutygodników, a najbardziej opiniotwórczym miesięcznikiem we wrześniu ponownie był „Forbes”.

Zestawienie IMM najbardziej opiniotwórczych portali o tematyce ekonomiczno-biznesowej otwiera Bankier, a TVP Sport znalazło się na czele mediów o tematyce sportowej. Medonet był we wrześniu najbardziej opiniotwórczym tytułem o tematyce medycznej, a „Gazeta Krakowska” liderem zestawienia mediów regionalnych.

Reklama
Reklama

Gremi Media wysoko w rankingu wydawnictw

Pierwsze miejsce wśród najbardziej opiniotwórczych wydawnictw września utrzymuje Ringier Axel Springer Polska, którego redakcje Business Insider, „Fakt”, „Forbes”, Medonet, „Newsweek”, Noizz, Onet, Plejada i „Przegląd Sportowy” były cytowane przez dziennikarzy innych mediów w Polsce blisko 9,4 tys. razy.

Na drugim miejscu uplasowała się grupa Wirtualna Polska Media z łącznym wynikiem niemal 6,3 tys. cytowań badanych tytułów. Podium zamyka Agora, do której tytułów dziennikarze w Polsce odwoływali się łącznie niemal 5,8 tys. razy. Gremi Media, wydawca „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” zajmuje 5. miejsce w tym zestawieniu.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

Metodologia badania

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne redakcje przeprowadzono na podstawie 59 614 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.

We wrześniowym zestawieniu TOP 15 najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce największy udział – 38 proc. – uzyskała prasa. 29 proc. udziału należy do portali internetowych, a 21 proc. do telewizji. Najmniejszy udział – wynoszący 12 proc. – miały stacje radiowe.

TOP 15 najbardziej opiniotwórczych mediów września

Pozostało jeszcze 91% artykułu
Reklama
Media
U właściciela TVN znowu gorąco. Burza mózgów w sprawie przyszłości trwa
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama