Sieć dyskontów należąca do Jeronimo Martins Polska jest coraz bliżej zapłacenia potężnej kary za swoją kampanię reklamową „Tarcza Biedronki antyinflacyjna” z 2022 r. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) ogłosił we wpisie na portalu X, że sąd podtrzymał jego decyzję o ukaraniu Biedronki kwotą przekraczającą 160 mln zł.
Biedronka zapłaci ponad 160 mln zł kary. UOKiK wygrał w sądzie
„Sąd zgodził się z ustaleniami Prezesa UOKiK. W pełni podzielił ustalenia i argumentację Prezesa Urzędu w odniesieniu do stwierdzonych praktyk oraz nałożonych na spółkę kar pieniężnych” – napisał urząd.
„Jeronimo Martins Polska reklamując akcję Tarcza Biedronki antyinflacyjna wprowadzała w błąd odnośnie warunków, korzyści i dostępności regulaminu promocji” – zaznaczył UOKiK.
Urząd podkreślił, że „sąd utrzymał karę w wysokości ponad 160 mln zł”, a „wyrok to bardzo ważny sygnał dla rynku i konsumentów”.