Reklama

160 mln kary od UOKiK za "Tarczę Biedronki antyinflacyjną"

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał Jeronimo Martins kwotą 160 mln zł za wprowadzanie klientów w błąd co do warunków, korzyści i dostępności regulaminu "Tarczy Biedronki antyinflacyjnej", co naruszało zbiorowe interesy konsumentów

Publikacja: 13.06.2023 12:33

Biedronka w Łodzi

Biedronka w Łodzi

Foto: Fotorzepa, Marian Zubrzycki

Akcja trwała od kwietnia do czerwca 2022 r. w całej Polsce. Jak sama nazwa wskazuje, miała stanowić odpowiedź na gwałtowny wzrost cen. Reklamowano ją pod hasłem: „Jeśli na naszej liście 150 najczęściej kupowanych produktów znajdziecie produkt w niższej cenie regularnej w innym sklepie, zwrócimy wam różnicę”. Miało to przekonać konsumentów, że oferowane przez tę sieć dyskontów produkty są najtańsze na rynku. 

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Cudzoziemcy
Nielegalni migraci z Afganistanu dostaną od państwa zadośćuczynienie
Prawo karne
Trzej lekarze usłyszeli wyrok w głośnej sprawie śmierci Izabeli z Pszczyny
Sądy i trybunały
Manowska: zawiadomiłam prokuraturę, nie można dopisywać niczego do uchwały
Biznes
Dostępność cyfrowa - nowe przepisy o e-handlu zmienią internetowy biznes
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Ubezpieczenia i odszkodowania
mObywatel z długo oczekiwaną funkcją dla kierowców
Reklama
Reklama