Reklama

160 mln kary od UOKiK za "Tarczę Biedronki antyinflacyjną"

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał Jeronimo Martins kwotą 160 mln zł za wprowadzanie klientów w błąd co do warunków, korzyści i dostępności regulaminu "Tarczy Biedronki antyinflacyjnej", co naruszało zbiorowe interesy konsumentów

Publikacja: 13.06.2023 12:33

Biedronka w Łodzi

Biedronka w Łodzi

Foto: Fotorzepa, Marian Zubrzycki

Akcja trwała od kwietnia do czerwca 2022 r. w całej Polsce. Jak sama nazwa wskazuje, miała stanowić odpowiedź na gwałtowny wzrost cen. Reklamowano ją pod hasłem: „Jeśli na naszej liście 150 najczęściej kupowanych produktów znajdziecie produkt w niższej cenie regularnej w innym sklepie, zwrócimy wam różnicę”. Miało to przekonać konsumentów, że oferowane przez tę sieć dyskontów produkty są najtańsze na rynku. 

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Prawo w Polsce
Koniec abonamentu RTV. Są założenia nowej ustawy medialnej
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Prawo karne
„Wielki Bu” chce azylu w Niemczech. Jego adwokat mówi o rozgrywkach politycznych
Dane osobowe
Chciał usunięcia danych z policyjnego rejestru, by dostać pracę. Wyrok NSA
Sądy i trybunały
Plan Waldemara Żurka. Czy do Krajowej Rady Sądownictwa trafią tzw. neosędziowie
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Nieruchomości
Kiedy można domagać się drogi koniecznej? Ważny wyrok Sądu Najwyższego
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama