Reklama

LOT wraca do zakupów. Polski przewoźnik na krótkiej liście miliardera

Od kilkunastu miesięcy na sprzedaż są czeskie linie lotnicze Smartwings, znane także na polskim rynku. Dotychczas Czesi negocjowali z izraelską linią niskokosztową Israir. Negocjacje stanęły w miejscu po wybuchu wojny z Hamasem.

Publikacja: 29.04.2024 19:03

Na sprzedaż są czeskie linie lotnicze Smartwings

Na sprzedaż są czeskie linie lotnicze Smartwings

Foto: Bloomberg

Jak napisał w poniedziałek 29 kwietnia czeski dziennik gospodarczy „Hospodarskie Noviny” („HN”) teraz właściciel przewoźnika, czeski miliarder Jiří Šimáně wrócił do poszukiwań nowego partnera. Jiří Šimáně jest właścicielem grupy lotniczej, do której oprócz Smartwingsa należą także CSA, czyli Czech Airlines.

Wcześniej, „czyszcząc pole” przed sprzedażą, wykupił chińskiego współwłaściciela, CITIC, który miał w Grupie Smartwings 49,9 procent udziałów. Obecność Chińczyków w Smartwingsie uniemożliwiała wejście inwestora spoza Unii Europejskiej z uwagi na konieczność przestrzegania warunku posiadania większości przez podmioty z UE. Chińscy akcjonariusze nie byli aktywni w zarządzaniu firmą i rozwijaniu jej.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Boeing wylądował w morzu. Lotniczy wypadek w Hongkongu
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Transport
Adam Sanocki: Lotniska, to nie tylko pasażerowie i samoloty. To wielki wkład w gospodarkę
Transport
Jak Putin doleci do Budapesztu? Viktor Orbán mówi, że wszystko załatwi
Transport
Wreszcie dobre wiadomości z Boeinga. Samolotów B737 MAX będzie coraz więcej
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Transport
Kreml chce, by Musk zbudował tunel z Alaski do Syberii. Trump: Ciekawy pomysł
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama