Reklama
Rozwiń
Reklama

Inny wspaniały świat - w poszukiwaniu wirualnego raju

Stale rośnie grupa ludzi, dla których życie w wirtualnym świecie staje się ważniejsze niż to realne

Publikacja: 11.11.2010 05:41

Inny wspaniały świat - w poszukiwaniu wirualnego raju

Foto: PAT

Przewidywania są szokujące – już za kilka lat 80 procent internautów ma mieć swoje alter ego w co najmniej jednym z wirtualnych światów. Największymi z dziś istniejących są: World of Warcraft z dziesięcioma milionami walczących awatarów, Habbo Hotel – zamieszkany przez osiem milionów awatarów, Necropolis z pięcioma, Lineage z czterema i Second Life z trzema milionami awatarów.

Awatar, czyli wirtualny wizerunek gracza, zależy od jego wyobraźni. Może mu nadać imię i nazwisko lub nick, modelować jego wygląd, wybierając kolor oczu i włosów, fryzurę, wzrost, wagę, sylwetkę, ubranie, płeć oraz cechy psychofizyczne wpływające na zachowanie awatara. Szczególną fantazją wyróżniają się Koreańczycy, dla których komputerowe gry są odreagowaniem codziennego, bardzo uporządkowanego życia. W sieci są wolni. Świat Lineage pochłonął uwagę i wyobraźnię dwóch milionów Koreańczyków, którzy z upodobaniem wcielają się w elfy albo czarnoksiężników.

– To była najszczęśliwsza chwila mojego życia, kiedy poznałem moją żonę – opowiada Song Bo, jeden z bohaterów filmu zrealizowanego przez holenderskich dokumentalistów. – Poznałem ją jako członka naszej koalicji, której byłem lordem.

Niemal cały wolny czas młode małżeństwo spędza przed komputerami. To tam się wspiera, wchodzi w koalicje, wskrzesza do kolejnego życia.

Jak wynika z badań, wolność w sieci, która cieszy Koreańczyków, okazuje się trudna do udźwignięcia dla chińskich graczy, którzy czują się zagubieni w świecie bez żadnych ograniczeń.

Reklama
Reklama

Z kolei w wirtualnym świecie Second Life obowiązują zasady osobistej swobody i wolnego rynku – wszystko jest tam tworzone przez jego mieszkańców. Z czasem tworzą oni nie tylko przymierza i społeczności, ale zaczynają ustalać obowiązujące w tym świecie prawa. – Już wkrótce ogromna część ludzkich działań intelektualnych przeniesie się do wirtualnej przestrzeni – przewiduje w filmie jeden ze specjalistów.

Badania psychologów wykazały, że niektórzy gracze przywiązują się do swoich awatarów tak bardzo, że zaczynają się z nimi utożsamiać. To z kolei wpływa na ich prawdziwe życie.

Ale wirtualny świat generuje także zupełnie realnych bogaczy. Jednym z nich jest Kevin Stroker, były hydraulik. Wymyślił specjalny kombinezon, który tworzy specjalne animacje w Second Life. Wirtualny sklep Stroker robi zawrotną karierę i przynosi rocznie kilkaset tysięcy funtów zysku. W 2008 roku na giełdach zainwestowano w wirtualne światy 590 milionów dolarów. Prawdziwych.

Inny wspaniały świat. W poszukiwaniu wirtualnego raju, 22.55, 4.20 | tvp 2 | WTOREK

[ramka][b]Wybrane z tygodnia [/b]

[srodtytul] Anatomia kryzysu[/srodtytul]

Reklama
Reklama

23.22, TVP Info, sobota

Amerykańscy filmowcy o okolicznościach kryzysu finansowego, który ostatnio boleśnie dotknął ich kraj.

[srodtytul] Łapa[/srodtytul]

18.05, TVP Kultura, niedziela

Zrealizowany przez Tadeusza Pikulskiego w 2003 roku portret znakomitego polskiego aktora, felietonisty „Rzeczpospolitej” – Andrzeja Łapickiego.

[srodtytul] Uciekinier[/srodtytul]

Reklama
Reklama

23.50, TVP Info, niedziela

Bohater filmu, 87-letni Kazimierz Piechowski, jako młody chłopak trafił do Auschwitz i był jednym z czwórki szczęśliwców, którym udało się stamtąd zbiec. Walczył też w AK-owskiej partyzantce, za co został skazany po wojnie na dziesięć lat więzienia. Znalazł pracę w Stoczni Gdańskiej, ale nie zapomniał nigdy o marzeniach z dzieciństwa – dalekich podróżach. Los pozwolił mu je spełnić. Realizacja – Marek Tomasz Pawłowski.

[srodtytul] Klasyka filmowego dokumentu: 89 mm od Europy [/srodtytul]

23.45, TVP Kultura, wtorek

Obsypany prestiżowymi nagrodami czarno-biały film Marcela Łozińskiego pokazuje różnice między wschodnim a zachodnim światem.

Reklama
Reklama

[srodtytul] Wieczór artystyczny: L. J. K.[/srodtytul]

2.20, TVP 2, czwartek

Sylwetka niedawno zmarłego Ludwika Jerzego Kerna – poety, autora książek dla dzieci i fraszek. Film został zrealizowany przez Irenę Wollen w 1998 roku. [/ramka]

Przewidywania są szokujące – już za kilka lat 80 procent internautów ma mieć swoje alter ego w co najmniej jednym z wirtualnych światów. Największymi z dziś istniejących są: World of Warcraft z dziesięcioma milionami walczących awatarów, Habbo Hotel – zamieszkany przez osiem milionów awatarów, Necropolis z pięcioma, Lineage z czterema i Second Life z trzema milionami awatarów.

Awatar, czyli wirtualny wizerunek gracza, zależy od jego wyobraźni. Może mu nadać imię i nazwisko lub nick, modelować jego wygląd, wybierając kolor oczu i włosów, fryzurę, wzrost, wagę, sylwetkę, ubranie, płeć oraz cechy psychofizyczne wpływające na zachowanie awatara. Szczególną fantazją wyróżniają się Koreańczycy, dla których komputerowe gry są odreagowaniem codziennego, bardzo uporządkowanego życia. W sieci są wolni. Świat Lineage pochłonął uwagę i wyobraźnię dwóch milionów Koreańczyków, którzy z upodobaniem wcielają się w elfy albo czarnoksiężników.

Reklama
Telewizja
Gwiazda „Hotelu Zacisze” nie żyje. Prunella Scales miała 93 lata
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Telewizja
Nagrody Emmy 2025: Historyczny sukces 15-latka z „Dojrzewania”. „Studio” i „The Pitt” najlepszymi serialami
Telewizja
Legendy i nieco sprośności w nowym sezonie Teatru TV: Fredro spotyka Mickiewicza
Telewizja
Finał „Simpsonów” zaskoczył widzów. Nie żyje jedna z głównych bohaterek
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Telewizja
„The Last of Us” bije rekord w Ameryce, a zagrożenie rośnie
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama