Reklama

Sondaż: Czy Polska powinna przyjąć pakiet azylowy? Tak, ale jest warunek

Społeczeństwo podchodzi do problemu kompromisu azylowego UE dość racjonalnie: większość chce, by został przyjęty, ale domaga się wsparcia dla Polski na uchodźców z Ukrainy.

Publikacja: 19.06.2023 03:00

Grecja. Migranci czekający na transport z portu Kalamata do ośrodka migrantów w Malakasie.

Grecja. Migranci czekający na transport z portu Kalamata do ośrodka migrantów w Malakasie.

Foto: EPA/YANNIS KOLESIDIS

W sondażu IBRiS, przeprowadzonym na zlecenie „Rzeczpospolitej”, zapytaliśmy o kwestię podniesioną kilka dni temu przez prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego. Zapowiedział on, że w sprawie „paktu migracyjnego” UE zostanie przeprowadzone referendum, bo „naród się na to nie zgadza”. Wyniki badania mówią jednak co innego.

Zapytaliśmy: „UE osiągnęła porozumienie w sprawie nowego pakietu azylowego. Zakłada on, że uchodźcy, którzy docierają do Włoch czy Grecji, mają być przesiedlani do innych krajów członkowskich. Kraje, które odmówią ich przyjęcia, będą musiały płacić tym, które uchodźców przyjmą (ok. 20 tys. euro rocznie na migranta)”. Jakie jest Pana/Pani zdanie w tej sprawie?

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Społeczeństwo
Państwo w państwie. Rodzina Mai z Mławy walczy z grecką administracją
Społeczeństwo
Projekt o zmianie czasu utknął w Sejmie, więc znów musimy przestawić zegarki
Społeczeństwo
Lawina wypadków i śmiertelne ofiary szaleńczej jazdy na hulajnogach
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Społeczeństwo
Obrona kraju to nie tylko wyzwanie dla państwa. Jak mogą mu pomóc firmy?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama