Eksperci nie mają wątpliwości. Przysługujący pracownikowi samorządowemu dodatek do wynagrodzenia za wykonywanie zadań wynikających z projektu finansowanego ze środków unijnych i finansowany również z tych środków należy uwzględnić przy ustalaniu podstawy wymiaru dodatkowego wynagrodzenia rocznego dla tego pracownika.
Liczone jak ekwiwalent
Zgodnie z art. 4 ust. 1 ustawy o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej wynagrodzenie roczne ustala się w wysokości 8,5 proc. sumy wynagrodzenia za pracę otrzymanego przez pracownika w ciągu roku kalendarzowego. Ustalając wysokość trzynastki, uwzględnić należy wynagrodzenie i inne świadczenia ze stosunku pracy przyjmowane do obliczania ekwiwalentu pieniężnego za urlop wypoczynkowy. Zasady ustalania tego ekwiwalentu określa z kolei rozporządzenie ministra pracy i polityki społecznej z 8 stycznia 1997 r.
– Według § 6 tego rozporządzenia ekwiwalent za urlop wypoczynkowy (a więc także dodatkowe wynagrodzenie roczne) ustala się z uwzględnieniem wynagrodzenia oraz innych świadczeń ze stosunku pracy – wskazuje Jan Piątkowski z Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. – Przepis ten wskazuje też świadczenia, których nie bierze się pod uwagę, ale nie ma wśród nich comiesięcznych dodatków wypłacanych pracownikowi za wykonywanie dodatkowych zadań przez pracownika – dodaje.
Z powyższego wynika, że takie dodatki, nawet jeżeli są finansowane z pieniędzy zewnętrznych (dotacja UE), przy ustalaniu wysokości trzynastki należy uwzględnić.
Stanowisko takie potwierdza Arkadiusz Babczuk z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.