Sprawozdanie z urzędniczej rekrutacji

Z przeprowadzonego naboru kandydatów zawsze należy sporządzić protokół. Nawet wtedy, gdy postępowanie nie doprowadziło do wyłonienia jakiegokolwiek przyszłego pracownika

Publikacja: 06.12.2011 07:03

W protokole należy podać:

• stanowisko, na które był przeprowadzany nabór, liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i miejsca zamieszkania w rozumieniu kodeksu cywilnego nie więcej niż pięciu najlepszych kandydatów wraz ze wskazaniem tych niepełnosprawnych, jeśli wskaźnik zatrudnienia takich osób w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze jest niższy niż 6 proc.,

• liczbę nadesłanych ofert na stanowisko, w tym liczbę ofert spełniających wymagania formalne,

• informację o zastosowanych metodach i technikach naboru,

• uzasadnienie dokonanego wyboru,

• skład komisji przeprowadzającej nabór.

Nie można wskazać więcej niż pięciu najlepszych kandydatów, ale wolno oczywiście podać ich mniej.

Miejscem zamieszkania osoby fizycznej jest miejscowość, w której osoba ta przebywa z zamiarem stałego pobytu (art. 25 kodeksu cywilnego). Zamieszczenie w protokole naboru dokładnych danych adresowych najlepszych kandydatów narusza ochronę ich danych osobowych.

Ważne! Otwartość i konkurencyjność naboru nie oznacza konieczności przeprowadzenia go w formie konkursowej. Pracodawca samorządowy może swobodnie wybierać techniki i metody naboru, byle nie zachwiały zasad otwartości i konkurencyjności.

Przykład

Informacja o stosowanych metodach i technikach naboru:

1. test sprawdzający wiedzę,

2. rozmowa kwalifikacyjna.

Niezwłocznie po przeprowadzonym naborze trzeba upowszechnić wiadomość o jego wynikach. Robi się to na tablicy informacyjnej w jednostce, w której była przeprowadzona rekrutacja, oraz publikując dane w BIP przez co najmniej trzy miesiące.

Informacja ma wskazywać:

• nazwę i adres jednostki,

• stanowisko,

• imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania w rozumieniu kodeksu cywilnego,

• uzasadnienie dokonanego wyboru albo uzasadnienie, dlaczego nabór nie został rozstrzygnięty.

Jeżeli w ciągu trzech miesięcy od nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w naborze pojawia się konieczność ponownego obsadzenia tego samego stanowiska, można na nim zatrudnić innego kandydata spośród najlepszych przedstawionych kierownikowi jednostki.

Jeśli urząd nie wypełnia warunku zatrudniania co najmniej 6 proc. osób niepełnosprawnych, pierwszeństwo w zaangażowaniu ma znajdująca się na tej liście osoba z orzeczoną niepełnosprawnością.

W protokole należy podać:

• stanowisko, na które był przeprowadzany nabór, liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i miejsca zamieszkania w rozumieniu kodeksu cywilnego nie więcej niż pięciu najlepszych kandydatów wraz ze wskazaniem tych niepełnosprawnych, jeśli wskaźnik zatrudnienia takich osób w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze jest niższy niż 6 proc.,

Pozostało jeszcze 81% artykułu
Prawo rodzinne
Nie trzeba mieć zgody drugiego małżonka na swoje wydatki
Prawo drogowe
Nowy znak drogowy i zmiany w oznakowaniu przejść dla pieszych. Co muszą wiedzieć kierowcy?
Praca, Emerytury i renty
Zmiany w terminach wypłat emerytur w czerwcu 2025. Nowy harmonogram
Praca, Emerytury i renty
Duże zmiany w wypłatach 800 plus w czerwcu. Od lipca nowy termin
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Praca, Emerytury i renty
Duże zmiany w zasadach przyznawania i wypłaty zasiłku pogrzebowego