Reklama
Rozwiń
Reklama

Marcin Szołajski: Świat konsumentów pomiędzy masowością a prawem do sądu

Prawo chroni słabszego, którego zaufania nadużyły banki, proponując nieuczciwe klauzule umowne. Potwierdzają to słuszne krajowe wyroki, zgodne z linią TSUE.

Publikacja: 24.01.2024 02:00

Marcin Szołajski: Świat konsumentów pomiędzy masowością a prawem do sądu

Foto: Adobe Stock

Czy sprawy frankowiczów są tak podobne, że skłaniają sądy do bezrefleksyjnego automatyzmu przy konstruowaniu orzeczeń, a przez to popełniania kluczowych błędów? Czy na podstawie nielicznych orzeczeń, które faktycznie zawierają uchybienia, mamy prawo oceniać negatywnie cały system zaangażowany w wydawanie wyroków frankowych?

Takie stanowisko zaprezentowali radcy prawni związani z Santander Bank Polska w tekście opublikowanym w „Rzeczpospolitej” z 28 sierpnia 2023 r. W artykule „O praktykowaniu sprawiedliwości w sporach sądowych” krytykują masowe orzecznictwo w sprawach frankowych, pełne błędów w przytaczaniu stanu faktycznego, wręcz zasądzaniu tego, o co powód nie wnosił, czy wklejanie tych samych uzasadnień wyroków sądowych. Ale po kolei.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Rzecz o prawie
Mikołaj Małecki: Kazus posła Berkowicza. Pomyłka, kradzież czy oszukanie kasy?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Rzecz o prawie
Agata Łukaszewicz: Bój o wymiar sprawiedliwości trwa
Rzecz o prawie
Przemysław Leśniak: Czy służby specjalne mogą wyłudzić sądową zgodę na kontrolę operacyjną?
Rzecz o prawie
Maciej Krzyżanowski: Każdy sędzia orzeka w imieniu obywateli
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Rzecz o prawie
Jacek Dubois: Dekalog Dershowitza
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama