Z tego artykułu się dowiesz:
- Dlaczego banki decydują się na współpracę z fintechami?
- Jakie czynniki motywują banki do promowania Samsung Pay?
- Co skłania klientów do preferowania płatności mobilnych?
- W jaki sposób sojusze banków z fintechami mogą być korzystne?
- Kto faktycznie czerpie zyski z mobilnych płatności?
- Jakie znaczenie ma współpraca fintechów i banków dla rynku finansowego?
Premierze usługi Samsung Pay w Polsce, która miała miejsce kilka dni temu, towarzyszyła niemal skoordynowana akcja promocyjna ze strony największych banków w Polsce. PKO BP, Pekao SA, mBank, Millennium czy Credit Agricole BP niemal na wyścigi informowały o nawiązanej z Samsungiem współpracy i dostępności płatności mobilnych już w dniu debiutu.
Dlaczego banki entuzjastycznie promują Samsung Pay?
Takie entuzjastyczne podejście sektora może nieco dziwić. Usługa płatności telefonem nie jest bowiem niczym nowym na polskim rynku, użytkownicy mogą korzystać choćby z Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay, Visa Mobile, czy zbliżeniowego BLIK-a. Koreański gigant nie wnosi więc tu żadnej przełomowej technologii (a do tego Samsung Pay pojawia się w Polsce po kilku latach od premiery na innych rynkach).
Czytaj więcej
Koreański gigant uruchamia nad Wisłą swoją usługę płatności mobilnych – dowiedziała się „Rzeczpos...