Reklama
Rozwiń

Dobroczynny duch firmowych świąt

W tym roku pracodawcy chętniej wcielą się w Świętego Mikołaja. I to nie tylko wobec swoich pracowników.

Aktualizacja: 21.12.2016 05:16 Publikacja: 20.12.2016 18:31

Charytatywny Xmas Market organizuje co roku w swoich biurach Accenture Operations Polska.

Charytatywny Xmas Market organizuje co roku w swoich biurach Accenture Operations Polska.

Foto: materiały prasowe

Poprawa na rynku pracy wyraźnie zwiększyła chęci firm do gwiazdkowego obdarowywania pracowników – wynika z badania instytutu Millward Brown i Sodexo Benefits and Rewards Services. Według niego w tym roku 90 proc. pracodawców wręczy świąteczne prezenty załodze. To o jedną trzecią więcej niż w 2013 r., gdy dopiero pojawiały się oznaki „rynku pracownika".

Przybyło też pracodawców angażujących się w świąteczną filantropię, czyli w dobroczynny wymiar CSR (społecznej odpowiedzialności biznesu), chociaż skala tej aktywności nie jest jeszcze duża. Według badania agencji zatrudnienia Randstad Polska na wsparcie działań charytatywnych przy okazji świąt Bożego Narodzenia decyduje się 13 proc. firm, najczęściej (42 proc.), tłumacząc to obowiązującą w przedsiębiorstwie tradycją albo chęcią pomocy osobom w trudnej sytuacji (36 proc.). – W co piątej firmie takie działania inicjują sami pracownicy.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Rynek pracy
Milenialsi najczęściej myślą o zmianie pracy
Rynek pracy
Pracownicy wiedzą, jaki ma być dobry pracodawca, ale nie zawsze go znajdują
Rynek pracy
Barometr Talentów 2025. Poznaliśmy nastroje pracowników w Polsce
Rynek pracy
Specjalista z kompetencjami AI łatwiej znajdzie pracę i więcej zarobi
Rynek pracy
„FAZ”: Dlaczego Polacy nie chcą już pracować w Niemczech?
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama