Teraz wniosek powędruje do Ministerstwa Edukacji Narodowej i ma szansę na wdrożenie, powiedział w rozmowie z dziennik.pl Marcin Sosnowski, dyrektor wykonawczy Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego.
W ramach zajęć uczniowie uczyliby się komunikacji, obsługi programów komputerowych, systemów informatycznych oraz przepisów z zakresu praw konsumenta. Przedmioty zawodowe mają stanowić nie więcej niż 50 procent. Chodzi o to, żeby po skończeniu takiego kierunku najzdolniejsi nadal mogli pójść na studia- tłumaczy w Marcin Sosnowski w dziennik.pl
-Cała reszta to rozwijanie ogólnej wiedzy o świecie: język polski, matematyka, geografia... Przez cztery lata nie będziemy przecież tylko szkolić z pracy w callcenter. To rozróżnienie jest o tyle istotne, o ile ostatnio pojawiały bardzo krytyczne komentarze dotyczące tego pomysłu. Zakładały np, że chcemy przez cztery lata uczyć, jak wciskać garnki starszym osobom. Nie taka jest idea - kwituje.
2 miliony Polaków na słuchawkach
Choć pomysł na pierwszy rzut oka wydaje się kontrowersyjny, wystarczy przypomnieć, że na poziomie zawodowym nadal w Polsce kształci się pracowników dla górnictwa i energetyki. Tymczasem EuropeanConfederation of Contact Centre Organisations oszacował, że w Polsce w 2012 r. było ok. 143 tys. pełnych etatów w sektorze callcenter. Czyli więcej niż górnictwie. Zdaniem przedstawicieli branży, co najmniej dwa miliony Polaków ma za sobą doświadczenie w pracy w callcenter . Największymi skupiskami firm, które zatrudniają w callcenter są Kraków i Warszawa.
Płace powyżej średniej
Wynagrodzenia całkowite konsultantów telefonicznych wahają się od 2 tys. zł brutto w Kielcach, poprzez 3 tys. w Krakowie do 3 220 zł w Warszawie wynika z opracowania Moja Płaca 2015 przygotowanego przez Sedlak&Sedlak.