Aktualizacja: 23.08.2021 19:23 Publikacja: 23.08.2021 14:18
Foto: AdobeStock
To bardzo poważny problem dla tego trzeciego największego producenta kakao, po Wybrzeżu Kości Słoniowej i Ghanie, bo eksport ziaren zapewnił mu w 2019 r. ponad 15 proc. wpływów z eksportu. W ostatniej kampanii 2019-20 ilość ziaren kakao dostarczonych do głównego portu w Douali zmalała o 2,7 proc. wobec poprzedniej.
Kamerun stara się osiągnąć długoterminowy pułap zwiększenia zbiorów do ponad 300 tys. ton rocznie — poinformował Reutera Raymond Adengoyo, kierujący krajowymi badaniami wpływu zmian klimatu na plantacje kakao. — Teraz trudno nam dojść do 250 tys. ton. Normalnie z hektara można uzyskać tonę ziarna, jeśli plantacja jest dobrze prowadzona, ale rolnikom ciężko dojść nawet do 500 kilogramów — dodał.
Ceny na świecie głównych grup surowców spożywczych wzrosły w kwietniu głównie z powodu droższych zbóż, mięsa i n...
Postępująca degradacja środowiska naturalnego oraz wpływ działalności człowieka na zmiany klimatyczne od lat bud...
Straty nawet 100 mln zł dziennie grożą producentom mleka, gdyby pryszczyca pojawiła się na Podlasiu. Cała branża...
Do syryjskiego portu Latakia przybył w niedzielę, 20 kwietnia, statek z rosyjską pszenicą. To pierwszy transport...
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Inwestycje w metody regeneracyjne, nie tylko chronią łańcuchy dostaw, ale także wzmacniają usługi ekosystemowe,...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas