Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 07.04.2016 21:00 Publikacja: 07.04.2016 21:00
Foto: materiały prasowe
Choć polskie prawo jednoznacznie stwierdza, że firma handlowa może na cenę towaru od dostawcy nałożyć tylko swoją marżę, to w praktyce system wygląda zupełnie inaczej. Dostawcy mają wystawiane dodatkowe faktury za udział w promocjach, zrealizowanie założonego celu sprzedażowego, ale też karę, jeśli towar schodzi słabiej, niż prognozowano.
– Najwyższy bonus, o jakim słyszałem, to 1 mln zł, jakie duży producent musiał zapłacić, gdy sieć kupiła inną firmę z ok. 200 sklepami. W zasadzie podwoiła rozmiary, a zatem producenci musieli zapłacić za taką nagłą szansę na znacznie wyższą sprzedaż – mówi jeden z producentów. Dostawcy muszą też płacić, gdy sieć modernizuje swoje sklepy, ponieważ odnowiona placówka w domyśle spowoduje wzrost liczby klientów i powinna dać wyższe obroty dla wszystkich. Chodzi nawet o 15 tys. zł za jeden hipermarket, co w praktyce oznacza, iż wielu dostawców finansuje sieć i jej rozwój.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Ukraina i Unia Europejska osiągnęły wstępne porozumienie w sprawie przyszłego eksportu ukraińskich produktów rol...
Ponad 243 mln zł wypłaciła Polska w ubiegłym roku rolnikom za wybijanie stad zwierząt w ramach zwalczania ASF, p...
Dumpingowe do tej pory ceny nawozów z Rosji i Białorusi zaczną od lipca drastycznie rosnąć. Wzmocni to europejsk...
Światowe ceny głównych grup żywności zmalały w maju, bo staniały bardziej zboża, oleje roślinne i cukier — podał...
W minionym roku padło na Białorusi blisko 150 tysięcy krów. W tym roku jest to już 52 tysiące. I nie jest to efe...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas