Nabywca ma wiedzieć, od kogo kupuje

Informowanie klienta o przysługujących mu prawach i o wszystkich kosztach mających wpływ na ostateczną cenę to podstawowy obowiązek właścicieli e-sklepów

Jak przebiega transakcja w formie elektroniczniej

Jeśli sprzedawca nie wprowadzi specjalnych zastrzeżeń, to klient może traktować opis przedmiotu na witrynie e-sklepu wraz z podaną tam ceną jako ofertę

Po sprawdzeniu można zrezygnować z towaru

Klienci mają prawo zwrócić zamówioną w e-sklepie rzecz bez podawania jakichkolwiek przyczyn. Przedsiębiorca nie może ograniczać tej możliwości

Przewoźnik musi uznać każdą ulgę

Wszyscy przewoźnicy pasażerscy muszą respektować ulgi ustawowe. Kto tego nie robi, narusza zbiorowe interesy konsumentów

Notarialnie czy na piśmie

Nadeszły takie czasy, że to kupujący mogą przebierać w ofertach i grymasić. Jeszcze dwa lata temu było odwrotnie, a deweloperzy często zachowywali się wobe...

Pasażerowie zyskają, ale tylko na kilka tygodni

Klienci kolei mogą się już starać o zwrot części wydatków na bilety, jeśli pociąg spóźni się co najmniej godzinę. Ustawę, która miała zablokować taką możli...

Na reklamację turyści mają mieć tylko 30 dni

Sejm ma zdecydować, czy urlopowicze będą musieli szybko wnosić skargi do biura na przebieg imprezy

W sklepie przyda się znajomość przepisów

Nie jest łatwo oddać niechciane prezenty. Ostrożny klient musi pamiętać, jak zabezpieczyć siebie i pechowo obdarowanego na taką ewentualność

Towary, z jakich zawsze zrezygnujemy

W niektórych sytuacjach przepisy dają klientom kupującym prezenty nawet dziesięć dni do namysłu

Pułapki pożyczek i zakupów na raty

Świąteczne zakupy można sfinansować, biorąc kredyt konsumencki, ewentualnie wybierając płatność w ratach. Wadą tych opcji są wysokie koszty

Nierzetelna informacja - dłuższy termin na rezygnację

Co się stanie, jeśli sklep internetowy nie poinformuje mnie o możliwości rezygnacji z zakupu w ciągu dziesięciu dni?

Udowodnij swój zakup

Jakie dokumenty trzymać na potrzeby np. reklamacji?

Reklamacja bez gwarancji

Kupiłem muzyczną wieżę. Niestety, działa wadliwie. Sprzedawca nie dał mi jednak żadnej karty gwarancyjnej. Czy mogę w takim wypadku wnieść reklamację?

Zmiany (nie)korzystne dla abonentów

Przepis nie precyzuje, czy prawo wypowiedzenia umowy przysługuje tylko wtedy, gdy dokonane w niej zmiany są niekorzystne dla abonenta, czy również gdy są k...

Biuro nie zmieni ceny wycieczki i miejsca wylotu

Organizatorowi wyjazdu nie wolno nagle przenosić miejsca zbiórki do innego miasta. Cena musi też być jasno określona, a nie uzależniona od kursu walut w dn...

Wejdą i naprawią rury wbrew woli właściciela

Przedsiębiorstwa energetyczne, wodno-kanalizacyjne będą mogły wejść bez zgody właściciela na jego działkę, ale potem zapłacą odszkodowanie

Nie trzeba będzie płacić za cudze rozmowy

Zgubienia komórki nie trzeba zgłaszać pisemnie; Niepłacącym za telefon nie odetną Internetu; UOKiK wygrywa z operatorem