Będą to strony internetowe, które mają gromadzić informacje przydatne przedsiębiorcom świadczącym usługi drogą elektroniczną, ich konsumentom oraz organom państw Unii Europejskiej. Stanowi o tym wchodzące jutro (21 października 2010 r.) w życie rozporządzenie w sprawie utworzenia punktu kontaktowego dla administracji, punktu kontaktowego dla usługodawców i usługobiorców.
- Punkt kontaktowy umożliwi konsumentom zdobywanie informacji o usługodawcach świadczących usługi drogą elektroniczną, warunkach, które powinni spełniać, procedurach reklamacji oraz naprawiania szkód - tłumaczy mec. Katarzyna Kostoń-Cikulin z kancelarii Norton Rose Piotr Strawa i Wspólnicy. Znajdą też w nim aktualizowane dane organów, stowarzyszeń, od których będzie mógł otrzymać praktyczną pomoc.
Informacje na stronach będą zamieszczane po polsku i angielsku.
[i][b]Podstawa prawna:[/b]
[link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=367069]rozporządzenie ministra gospodarski z 17 sierpnia 2010 r. (Dz.U. nr 171, poz. 1152)[/link] [/i]