Zakładowy regulamin rozliczania delegacji może być korzystny dla pracodawcy

Jeśli pracodawca nie wprowadzi swoich zasad ustalania należności za delegacje, musi się stosować do tych, które obowiązują pracowników sfery budżetowej. Traci wtedy możliwość ograniczenia niektórych kosztów.

Publikacja: 18.12.2015 06:50

Zakładowy regulamin rozliczania delegacji może być korzystny dla pracodawcy

Foto: 123RF

Pracownik jest w podróży służbowej, gdy na polecenie szefa wykonuje powierzone mu zadanie poza stałym miejscem świadczenia pracy. Jeśli natomiast swoją stałą pracę wykonuje na wyjeździe, nie można uznać, że to podróż służbowa.

Podróżą służbową jest wykonywanie zadania określonego przez szefa poza miejscowością, w której znajduje się siedziba pracodawcy lub stałe miejsce pracy etatowca, w terminie i miejscu wskazanym w poleceniu wyjazdu. To definicja podróży z art. 77

Pozostało 90% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Konsumenci
Sąd Najwyższy orzekł w sprawie frankowiczów. Eksperci komentują
Prawo dla Ciebie
TSUE nakłada karę na Polskę. Nie pomogły argumenty o uchodźcach z Ukrainy
Praca, Emerytury i renty
Niepokojące zjawisko w Polsce: renciści coraz młodsi
Prawo karne
CBA zatrzymało znanego adwokata. Za rządów PiS reprezentował Polskę
Aplikacje i egzaminy
Postulski: Nigdy nie zrezygnowałem z bycia dyrektorem KSSiP