Ewidencja czasu pracy niekiedy z pominięciem godzin pracy

Dla każdego pracownika trzeba prowadzić ewidencję czasu pracy. Jednak nie zawsze trzeba w niej uwzględniać godziny wykonywania zadań.

Publikacja: 01.02.2018 05:10

Ewidencja czasu pracy niekiedy z pominięciem godzin pracy

Foto: 123RF

Związek między czasem pracy a prawem pracownika do wynagrodzenia jest oczywisty. W konsekwencji czas pracy osób zatrudnionych na podstawie stosunku pracy trzeba ewidencjonować. To niezbędne dla prawidłowego ustalenia wynagrodzenia za pracę, jak również innych świadczeń związanych z pracą.

Mimo że przepisy regulujące problematykę ewidencji czasu pracy na to nie wskazują, wydaje się, że ewidencjonowanie czasu pracy spełnia jeszcze jeden cel. Jest nim monitorowanie przestrzegania przez pracodawcę przepisów o czasie pracy.

Pozostało 86% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Samorząd
Krzyże znikną z warszawskich urzędów. Trzaskowski podpisał zarządzenie
Prawo pracy
Od piątku zmiana przepisów. Pracujesz na komputerze? Oto, co powinieneś dostać
Praca, Emerytury i renty
Babciowe przyjęte przez Sejm. Komu przysługuje?
Spadki i darowizny
Ten testament wywołuje najwięcej sporów. Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok
Sądy i trybunały
Sędzia WSA ujawnia, jaki tak naprawdę dostęp do tajnych danych miał Szmydt