Czy firmy budowlane potrzebują dobrego PR

Nowoczesna firma musi dziś wiedzieć co sądzą o niej klienci, dziennikarze, branża czy lokalna społeczność. Wiedza o tym, jak markę postrzegają inni i zarządzanie reputacją jest istotnym elementem prowadzenia biznesu, niezbędnym w tworzeniu przewagi konkurencyjnej.

Publikacja: 13.07.2018 06:20

Czy firmy budowlane potrzebują dobrego PR

Foto: Adobe Stock

Niezależnie od tego czy przedsiębiorca jest usługodawcą, producentem materiałów budowlanych, hurtownikiem czy wykonawcą - świadome kształtowanie pożądanego wizerunku marki jest warunkiem rozwoju firmy, zdobywania nowych klientów i partnerów biznesowych.

Czytaj także: Pracodawca nie może uprawiać czarnego PR w stosunku do byłego pracownika

Działania wizerunkowe, budowanie pozycji rynkowej nie dotyczą wyłączenie największych graczy. O dobry PR w branży budowlanej i docieranie z informacjami o swoich produktach i działaniach do potencjalnych odbiorców powinien dbać każdy, kto tworzy relacje biznesowe. Od czego więc zacząć, by osiągnąć sukces?

Zaplanuj strategię

Skuteczna strategia PR, powstaje w oparciu o pogłębioną analizę sytuacji wyjściowej firmy, otoczenia, sytuacji rynkowej czy działań konkurencji. Jej założenia będą wiodącą wskazówką jak zdobyć przewagę, poprawić reputację i zyskać nowych klientów. Rozpoznawalna marka ma większy wpływ na kształtowanie opinii konsumentów i mediów. Firmom, które zadbają o budowanie pozytywnego wizerunku i mocnej marki przed sytuacją kryzysową, będzie łatwiej zachować reputację i wybrnąć z ewentualnych kłopotów.

Zadbaj o dobre relacje

Co można zyskać? Przede wszystkim przemyślany i spójny wizerunek w najważniejszych mediach - branżowych, a także tych, wybieranych przez potencjalnych odbiorców produktów przedsiębiorcy. Dzięki współpracy z mediami przedsiębiorca jest w stanie zbudować pozytywne relacje z otoczeniem, pozyskać zaufanie, wzmacniać świadomość marki. Bez odpowiedniej komunikacji marketingowej nawet doskonałej jakości produkty czy usługi nie przebiją się do świadomości odbiorców i nie odniosą sukcesu. Najlepiej, gdy za sprawną komunikację firmy odpowiada konkretna osoba lub zespół. Znajomość potrzeb dziennikarzy, przekazywanie aktualnych i wiarygodnych informacji na temat nowych produktów, inwestycji, zakończonych projektów oraz gotowość do rozmowy i spotkań zapewnią właściwy przepływ informacji, budując wizerunek godnej zaufania marki.

Sięgaj po nowoczesne narzędzia

Internet i media społecznościowe, strony w sieci, czy blogi zyskują coraz większą siłę oddziaływania. Ich wykorzystanie i prowadzenie komunikacji, opartej na bezpośrednim kontakcie, dialogu i angażowaniu konsumentów pozwala zbudować społeczność fanów i sprzymierzeńców marki. Realizacja działań wizerunkowych przedsiębiorstw oferujących rozwiązania budowlane w oparciu o social media jest obecnie najtańszym, a w wielu przypadkach najbardziej efektywnym narzędziem marketingowym.

Korzystaj z pomocy specjalistów Za dbanie o wizerunek przedsiębiorstwa odpowiedzialne są działy komunikacji i PR. Działania z tego obszaru można również powierzyć zewnętrznym firmom, najlepiej specjalizującym się w branży lub pokrewnych, np. łączącej budownictwo i wnętrza, architekturę i nieruchomości.

Wyspecjalizowane agencje, opracują strategię budowania wizerunku w mediach tradycyjnych i internetowych, zaproponują kluczowe komunikaty, opracują informacje o nowych produktach i eksperckie artykuły branżowe. W razie potrzeby przeszkolą z wystąpień przed kamerą i publicznych autoprezentacji. Śledzący bieżące trendy social mediowe szybko opracują założenia budowania i angażowania społeczności w sieci, zapewnią angażujący przekaz, a także odpowiednio zaplanują działania reklamowe.

- Monika Pezda, Effective Public Relations

Niezależnie od tego czy przedsiębiorca jest usługodawcą, producentem materiałów budowlanych, hurtownikiem czy wykonawcą - świadome kształtowanie pożądanego wizerunku marki jest warunkiem rozwoju firmy, zdobywania nowych klientów i partnerów biznesowych.

Czytaj także: Pracodawca nie może uprawiać czarnego PR w stosunku do byłego pracownika

Pozostało 90% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Podatki
Nierealna darowizna nie uwolni od drakońskiego podatku. Jest wyrok NSA
Samorząd
Lekcje religii po nowemu. Projekt MEiN pozwoli zaoszczędzić na katechetach
Dane osobowe
Wyciek danych klientów znanej platformy. Jest doniesienie do prokuratury
Cudzoziemcy
Rząd wprowadza nowe obowiązki dla uchodźców z Ukrainy
Sądy i trybunały
Prokurator krajowy zdecydował: będzie śledztwo ws. sędziego Nawackiego