Reklama

Pluralizm mediów w krajach Unii Europejskiej

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji publikuje wyniki pilotażowego badania pluralizmu mediów w Europie, przeprowadzonego w 2015 roku za pomocą Monitora Pluralizmu Mediów przez Centrum ds. Wolności i Pluralizmu Mediów oraz Europejski Instytut Uniwersytecki we Florencji na próbie 19 krajów, w tym Polski.

Aktualizacja: 10.05.2016 13:09 Publikacja: 10.05.2016 00:01

Pluralizm mediów w krajach Unii Europejskiej

Foto: 123RF

Celem analizy była ocena skali zagrożeń dla pluralizmu mediów w krajach Unii Europejskiej.

Badano zagrożenia w czterech kategoriach: ochrony podstawowej, pluralizmu rynkowego, niezależności politycznej i inkluzji społecznej czyli procesu włączania jednostek i grup, np. osób niepełnosprawnych, w korzystanie z mediów. Oceniano poziom ryzyka występowania każdej z kategorii w każdym z badanych państw. Analiza pokazuje, że żaden z przebadanych krajów Unii Europejskiej nie jest pozbawiony ryzyk jeśli chodzi o pluralizm mediów. Jeśli chodzi o Polskę, największe zagrożenia pojawiają się w dziedzinach koncentracji i przejrzystości własności mediów, kompetencji medialnych oraz w zakresie obecności mediów środowiskowych. Kolejne badanie, obejmujące wszystkie kraje unijne oraz dwa kandydujące (Turcję i Czarnogórę), zostanie przeprowadzone w 2016 roku.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Matura i egzamin ósmoklasisty
Nadchodzi najpoważniejsza zmiana w polskiej ortografii od kilkudziesięciu lat
Nieruchomości
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok ws. zasiedzenia służebności przesyłu
Dobra osobiste
Dziennikarka TVP ofiarą pomówień wspomaganych przez AI. Jak walczyć z oczernianiem?
Zawody prawnicze
Nowość w aplikacji mObywatel. Przyda się nie tylko komornikom
Matura i egzamin ósmoklasisty
CKE podała terminy egzaminów w 2026 roku. Zmieni się też harmonogram ferii
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama