Czy szef musi oddać koszty odwołanych ferii?

Pracownik ma prawo do zwrotu kosztów poniesionych w bezpośrednim związku z zaplanowanym urlopem zarówno wtedy, gdy przełożony odwołał go z wolnego, jak i w sytuacji, gdy przesunął mu termin wypoczynku.

Publikacja: 01.02.2024 02:00

Czy szef musi oddać koszty odwołanych ferii?

Foto: Adobe Stock

- Z powodu dużej liczby zamówień jestem zmuszony przesunąć na później termin zaplanowanego przez pracownika urlopu. Problem w tym, że zapłacił on za pobyt w miejscowości uzdrowiskowej. Zwrócił się do mnie z żądaniem, abym pokrył koszty, które poniósł. Kadrowa twierdzi, że nie ma zapisu w kodeksie pracy, który by mnie do tego zobowiązywał. Pracownik się jednak upiera. Co powinienem zrobić w tej sytuacji, aby działać zgodnie z prawem? – pyta czytelnik.

Pozostało 96% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Sądy i trybunały
Sędzia Piebiak może stracić immunitet. Oskarża go były lider KOD
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Konsumenci
Frankowicze mają nowy sposób na banki. Donoszą do prokuratury
Podatki
Ryczałtowcy chcą dzielić biznes, by obniżyć składkę zdrowotną
Praca, Emerytury i renty
Będzie dodatkowa waloryzacja emerytur i rent. Rząd odsłania karty
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Nieruchomości
Mieszkania społeczne. Koniec wyodrębniania na własność