Pracownik musi przestrzegać firmowej polityki medialnej także w czasie wolnym

Pracodawca ma prawo sprawdzić aktywność pracownika w internecie w odpowiedzi na uzasadnione i racjonalne przypuszczenia, że swoimi wypowiedziami godzi on w dobro zakładu pracy. Ale nie może tych treści zbierać prewencyjnie.

Publikacja: 07.12.2023 02:00

Pracownik musi przestrzegać firmowej polityki medialnej także w czasie wolnym

Foto: Adobe Stock

W ostatnim czasie został opublikowany wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z 5 sierpnia 2022 r. (II SA/WA 190/22) dotyczący przetwarzania danych osobowych w związku z kontrolą wpisów pracowników w mediach społecznościowych. Stan faktyczny sprawy, na tle którego wydano orzeczenie, zwraca uwagę na wpływ działań pracowników w wolnym czasie na dobro zakładu pracy oraz na możliwość kształtowania zachowań pracowników zbiorami zasad przyjmowanymi przez pracodawcę.

Pozostało 96% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Konsumenci
Paliwo będzie droższe o 50 groszy na litrze, rachunki za gaz o jedną czwartą
Praca, Emerytury i renty
Krem z filtrem, walizka i autoresponder – co o urlopie powinien wiedzieć pracownik
Podatki
Wykup samochodu z leasingu – skutki w PIT i VAT
Nieruchomości
Jak kwestionować niezgodne z prawem plany inwestycyjne sąsiada? Odpowiadamy
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Nieruchomości
Wywłaszczenia pod inwestycje infrastrukturalne. Jakie mamy prawa?