Marketing, reklama, specjalizacje i zwalczenie nieuczciwej konkurencji - to cztery tematy, które będą poruszone w listopadzie tego roku na Krajowym Zjeździe Adwokatury (tym samym, który wybierze nowe władze).
Opracowanie takich zagadnień rekomendował zespołowi przygotowującemu zjazd prezes Naczelnej Rady Adwokackiej Andrzej Zwara.
Bez podświadomości
Jaka reklama mogłaby być dopuszczalna? – Przede wszystkim nie wprowadzająca w błąd, nie oddziaływająca na emocje i podświadomość klienta, oparta na rzetelnej informacji o wiedzy i doświadczeniu adwokata, która w żaden sposób nie mogłaby dezinformować – mówi prezes Zwara. Jego zdaniem zmiana mogłaby dotyczyć m.in. kwestii specjalizacji. Po przejściu odpowiedniego cyklu szkoleń adwokat mógłby informować o tym, że posiada szczególną wiedzę w danej dziedzinie.
– Nie jestem jednak zwolennikiem wydawania certyfikatów, które miałyby dawać prawo do zajmowania się daną dziedziną i przez to dzielić adwokatów – dodaje prezes. Zespół przygotowujący zjazd pracuje już nad materiałami.
- Przygotowujemy pewne propozycje, dyskutować nad tymi kwestiami będą delegaci - mówi Roman Kusz, dziekan Okręgowej Rady Adwokackiej w Katowicach i członek zespołu przygotowującego zjazd. Podkreśla, że ważną sprawą jest kwestia tzw. specjalizacji.