Warta ok. 400 tys. zł kampania reklamowa będzie szansą na wzmocnienie ekspansji rynkowej młodej rodzimej marki. Nagroda trafi w ręce przedsiębiorcy, którego marka zostanie uznana za najbardziej perspektywiczną.
O wyborze zwycięzcy konkursu zadecyduje w głosowaniu Rada Polskich Marek. W jej skład wchodzą szefowie firm-właścicieli najcenniejszych krajowych marek o uznanej już reputacji. Kandydaci nie muszą się obawiać konkurencji ze strony przedsiębiorstw reprezentowanych w radzie – ich brandy nie będą brały udziału w konkursie.
Sukces na rynku
Chociaż polski rynek często wydaje się mocno nasycony, w wielu branżach wciąż jest miejsce dla nowych, ambitnych graczy. Takim firmom udaje się znaleźć rynkowe nisze i pomysł na wyróżnienie się. Właśnie takie przedsiębiorstwa i ich produkty chce wspierać „Rz". Dlatego celem konkursu jest promocja polskich przedsiębiorstw, które w ciągu ostatnich ośmiu lat potrafiły zbudować i rozwinąć dynamiczne, podziwiane marki.
O miano Młodej Marki Sukcesu mogą się ubiegać marki konsumenckie, które zadebiutowały po 1 stycznia 2005 roku. Muszą się też wykazać rynkowym sukcesem, uzyskując co najmniej 5 mln zł przychodów ze sprzedaży w 2012 roku. Jeśli produkt pojawił się na rynku w roku obecnym, wartość tę powinna wypracować w okresie od stycznia do września.
Podobnie jak w poprzednich dwóch edycjach konkursu, także i teraz w wyborze Młodej Marki Sukcesu będzie się liczyć m.in. jej rozpoznawalność, która zostanie zmierzona w badaniu opinii konsumentów, oraz efektywność i dynamika rozwoju. Jurorzy zwrócą także uwagę na kondycję finansową firmy – właściciela, gdyż nieraz się zdarzało, że problemy finansowe doprowadziły do zniknięcia z rynku lubianej marki.