Najlepsze polskie marki

Zwycięska Młoda Marka Sukcesu dostanie wartą kilkaset tysięcy złotych kampanię reklamową fundowaną przez bank PKO BP.

Publikacja: 02.08.2013 00:22

Bogdan Woźniak (z prawej), wiceprezes Spółdzielni Dostawców Mleka w Wieluniu odebrał w zeszłym roku

Bogdan Woźniak (z prawej), wiceprezes Spółdzielni Dostawców Mleka w Wieluniu odebrał w zeszłym roku nagrodę główną dla marki twarożku Mój Ulubiony. Od lewej: Andrzej Talaga, szef Mediaroomu „Rzeczpospolitej”, Zbigniew Jagiełło, prezes PKO BP.

Foto: Fotorzepa, Piotr Nowak PN Piotr Nowak

Warta ok. 400 tys. zł kampania reklamowa będzie szansą na wzmocnienie ekspansji rynkowej młodej rodzimej marki. Nagroda trafi w ręce przedsiębiorcy, którego marka zostanie uznana za najbardziej perspektywiczną.

O wyborze zwycięzcy konkursu zadecyduje w głosowaniu Rada Polskich Marek. W jej skład wchodzą szefowie firm-właścicieli najcenniejszych krajowych marek o uznanej już reputacji. Kandydaci nie muszą się obawiać konkurencji ze strony przedsiębiorstw reprezentowanych w radzie – ich brandy nie będą brały udziału w konkursie.

Sukces na rynku

Chociaż polski rynek często wydaje się mocno nasycony, w wielu branżach wciąż jest miejsce dla nowych, ambitnych graczy. Takim firmom udaje się znaleźć rynkowe nisze i pomysł na wyróżnienie się. Właśnie takie przedsiębiorstwa i ich produkty chce wspierać „Rz". Dlatego celem konkursu jest promocja polskich przedsiębiorstw, które w ciągu ostatnich ośmiu  lat potrafiły zbudować i rozwinąć dynamiczne, podziwiane marki.

O miano Młodej Marki Sukcesu mogą się ubiegać marki konsumenckie, które zadebiutowały po 1 stycznia 2005 roku. Muszą się też wykazać rynkowym sukcesem, uzyskując co najmniej 5 mln zł przychodów ze sprzedaży w 2012 roku. Jeśli produkt pojawił się na rynku w roku obecnym, wartość tę powinna wypracować w okresie od stycznia do września.

Podobnie jak w poprzednich dwóch edycjach konkursu, także i teraz w wyborze Młodej Marki Sukcesu będzie się liczyć m.in. jej rozpoznawalność, która zostanie zmierzona w badaniu opinii konsumentów, oraz efektywność i dynamika rozwoju. Jurorzy zwrócą także uwagę na kondycję finansową firmy – właściciela, gdyż nieraz się zdarzało, że problemy finansowe doprowadziły do zniknięcia z rynku lubianej marki.

Aby dać możliwość udziału w konkursie start-upom, które często w w pierwszych latach działalności notują straty, zysk netto na koniec roku nie będzie decydujący.

Publikowany od 2004 roku ranking „Najcenniejszych Polskich Marek" potwierdza, że nawet w trudnych czasach najlepsze z nich zwiększają wartość. Jednak rodzime marki, zwłaszcza te tworzone przez krajowe firmy, które nie mają tak dużego budżetu promocyjnego jak globalne korporacje, mają trudniejszy start.

Cenne wsparcie

W pierwszej edycji konkursu Młoda Marka Sukcesu główną nagrodę zdobyła marka Abramczyk firmująca mrożone ryby i owoce morza sprzedawane przez rodzinną spółkę Abramczyk z Bydgoszczy, która na rozwój firmowego brandu postawiła w 2005 r. Wyróżniła się w ten sposób na rynku, na którym do dziś dominują wyroby sprzedawane luzem, na wagę – bez nazwy producenta.

– Kampania bardzo się firmie przydała. Podobnie jak dodająca marce prestiżu nagroda w konkursie – zaznacza Ryszard Abramczyk, prezes i współtwórca firmy. –  Inwestycja we własną markę to dziś nie tylko najlepsza, ale wręcz jedyna droga dla polskich przedsiębiorstw – dodaje.

Laureat drugiej, zeszłorocznej edycji plebiscytu, marka firmująca serek Mój Ulubiony, flagowy produkt Spółdzielni Dostawców Mleka w Wieluniu, walczy na rynku mleczarskim gdzie rywali jest bardzo wielu, w przeciwieństwie do możliwości odróżnienia się od konkurencji.

– Tytuł dał nam ogromną satysfakcję. Nasz produkt został dostrzeżony, a dzięki medialnemu szumowi stał się bardziej rozpoznawalny – mówi Stefan Bartela, prezes Spółdzielni Dostawców Mleka w Wieluniu.

Budowa silnego firmowego brandu to dziś dla producenta trudne zadanie. Tym bardziej że główni odbiorcy – sieci handlowe, są zainteresowani przede wszystkim wzmocnieniem swoich własnych marek tzw. private labels, gdzie za produktem nie stoi konkretna firma. Chcąc więc budować swój brand, producenci muszą się wyróżnić, a konkurs „Rz" z pewnością w tym może pomóc.

Więcej informacji o konkursie Młoda Marka Sukcesu można znaleźć na stronie:

http://www.rp.pl/markasukcesu

Warta ok. 400 tys. zł kampania reklamowa będzie szansą na wzmocnienie ekspansji rynkowej młodej rodzimej marki. Nagroda trafi w ręce przedsiębiorcy, którego marka zostanie uznana za najbardziej perspektywiczną.

O wyborze zwycięzcy konkursu zadecyduje w głosowaniu Rada Polskich Marek. W jej skład wchodzą szefowie firm-właścicieli najcenniejszych krajowych marek o uznanej już reputacji. Kandydaci nie muszą się obawiać konkurencji ze strony przedsiębiorstw reprezentowanych w radzie – ich brandy nie będą brały udziału w konkursie.

Pozostało 87% artykułu
Praca
Firmowy Mikołaj częściej zaprosi pracowników na świąteczną imprezę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Praca
AI ułatwi pracę menedżera i przyspieszy karierę juniora
Praca
Przybywa doświadczonych specjalistów wśród freelancerów
Praca
Europejski kraj podnosi wiek emerytalny. Zmiany już od 1 stycznia 2025
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Praca
Kobieta pracująca żadnej pracy się nie boi!