Z tego artykułu się dowiesz:
- Jak PKO BP osiągnął rekordowy zysk netto w III kwartale 2025 roku?
- Jaki wpływ na rozwój PKO BP może mieć strategiczna współpraca z Allegro?
- Jakie czynniki przyczyniły się do wzrostu liczby klientów PKO BP?
- Jakie zmiany zaszły w portfelu kredytowym PKO BP w III kwartale 2025 roku?
– Jesteśmy na fali, idziemy po swoje i rozwijamy się dzisiaj szybciej niż konkurencja – podkreślał Szymon Midera, prezes PKO Banku Polskiego podczas czwartkowej prezentacji wyników za III kwartał br.
Jak PKO BP zdobywa nowych klientów
Jako największe sukcesy prezes wyliczał m.in. nadzwyczaj wysoki przyrost liczby nowych klientów do 12,4 mln (czyli o 324 tys. więcej niż rok wcześniej i 127 tys. więcej niż kwartał wcześniej), duże dynamiki wzrostu kredytów i depozytów klientów, zarówno w części detalicznej, jak i korporacyjnej, czy wzrost udziałów w rynku w podstawowych kategoriach.
Midera podkreślał, że to efekt konsekwentnej realizacji ogłoszonej rok temu strategii, w której wyznaczono ambitne cele rozwojowe. Jednym z nich jest wzrost liczby klientów do 15 mln do 2027 r. Czy uda się go osiągnąć? – 127 tys. przyrostu klientów w jeden kwartał to dobry prognostyk w kontekście naszych celów strategicznych. A to wszystko dzieje się jeszcze przed uruchomieniem pierwszego dużego „ekosystemu” – przekonywał prezes. Ten „ekosystem” to zapowiedziana właśnie współpraca PKO BP z platformą Allegro. Szczegóły tej współpracy mają zostać ogłoszone 12 listopada.