Benefit test jest kluczowy dla transakcji usługowych

Warto odpowiednio wcześniej przeanalizować korzyści wynikające z zakupu usług grupowych i zgromadzić wiarygodne dowody ich świadczenia.

Publikacja: 14.08.2023 02:00

Benefit test jest kluczowy dla transakcji usługowych

Foto: Adobe Stock

Uzasadnienie ekonomiczne i racjonalność biznesowa zakupu usług niematerialnych jest obszarem szczególnego zainteresowania organów podatkowych.

Do katalogu najpopularniejszych usług niematerialnych świadczonych pomiędzy podmiotami powiązanymi można zaliczyć m.in.: usługi doradcze, zarządcze, księgowe, informatyczne, rekrutacji pracowników, pozyskiwania personelu. Ich cechą wspólną jest to, że efekt końcowy pracy jest o wiele trudniej identyfikowalny niż w przypadku usług materialnych (np. usługi budowlane, remontowe, transportowe).

Pozostało 96% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Konsumenci
Paliwo będzie droższe o 50 groszy na litrze, rachunki za gaz o jedną czwartą
Praca, Emerytury i renty
Krem z filtrem, walizka i autoresponder – co o urlopie powinien wiedzieć pracownik
Podatki
Wykup samochodu z leasingu – skutki w PIT i VAT
Nieruchomości
Jak kwestionować niezgodne z prawem plany inwestycyjne sąsiada? Odpowiadamy
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Nieruchomości
Wywłaszczenia pod inwestycje infrastrukturalne. Jakie mamy prawa?