- Prowadzę działalność gospodarczą opodatkowaną na zasadach ogólnych. W 2015 roku chcę pozostać na podatkowej księdze przychodów i rozchodów, jednak z uwagi na brak czasu na osobiste prowadzenie dokumentacji podatkowej zdecydowałam o powierzeniu księgi biuru rachunkowemu. Czy wiążą się z tym jakieś obowiązki? – pyta podatniczka.
Tak. Jeżeli na zlecenie podatnika prowadzenie księgi zostało powierzone biuru rachunkowemu, to należy zawiadomić o tym naczelnika urzędu skarbowego, wskazując nazwę i adres biura, miejsce (adres) prowadzenia oraz przechowywania księgi i dowodów związanych z jej prowadzeniem.
Podatnik ma obowiązek zawiadomić pisemnie naczelnika urzędu skarbowego właściwego według miejsca zamieszkania, któremu zostało złożone zawiadomienie o prowadzeniu podatkowej księgi przychodów i rozchodów, o powierzeniu prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów biuru rachunkowemu w terminie siedmiu dni od dnia zawarcia umowy z biurem rachunkowym.
Zawiadomienia można dokonać na trzy sposoby:
* złożyć je bezpośrednio w siedzibie urzędu w sali obsługi podatnika,