Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 12.06.2025 23:16 Publikacja: 16.05.2025 12:05
Dziś największe koncerny motoryzacyjne w Chinach to chińskie firmy prywatne, które nie są powiązane z zachodnimi partnerami – mówi prof. Ferdinand Dudenhöffer. Na zdjęciu pokaz systemu automatycznego parkowania w siedzibie firmy BYD w Shenzen, styczeń 2024 r.
Foto: Qilai Shen/Bloomberg
Sercem samochodu elektrycznego jest bateria. Chińczycy wypracowali zaś najbardziej zaawansowane technologie ich budowy i zbudowali największe fabryki ich produkcji. To punkt pierwszy. Po drugie, mają niezwykle konkurencyjne koszty produkcji dzięki umiejętności wytwarzania przez takich potentatów jak Xiaomi korpusu auta z jednej części. To bardzo ogranicza liczbę potrzebnych robotów. Zasadniczo wystarczy do tego jedna, potężna maszyna. Wreszcie Chiny stały się liderem w technologiach cyfrowych, zarówno gdy idzie o automatyczne kierowanie pojazdem, jak i rozwiązania, które można zastosować w jego kokpicie. To wszystko powoduje, że w tej chwili chińska oferta jest bezkonkurencyjna. Wyprzedziła Teslę, która staje się pojazdem nudnym, pojazdem przeszłości.
Może czas stworzyć strategię współpracy z chińską gospodarką, wyodrębnić obszary, gdzie działa na naszą rzecz, a...
Takiej supergrupy w Polsce jeszcze nie było: Alice Cooper, legenda horror rocka, Joe Perry, lider Aerosmith, ora...
Obecnie temat może być tylko jeden – wybory prezydenckie. A właściwie to, co po nich zostało. Właśnie! Czy mieli...
W życiu ludzie starają się dobra gromadzić. W „Jungo” muszą się ich pozbyć.
„Karate Kid: Legendy” to elegancki, choć mało oryginalny powrót kultowej serii.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas