[srodtytul]Tak postanowił Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wlkp. z 11 lutego 2010 r., I SA/Go 610/09[/srodtytul]
[srodtytul]Jaki jest problem[/srodtytul]
Prokurator okręgowy zaskarżył do WSA uchwałę rady gminy w sprawie zwolnień w podatku od środków transportowych.
Zarzucił jej naruszenie prawa – tj. art. 217 [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=A876D3AB011FD528FA1A51AA5DA111A1?n=1&id=71646&wid=192618]konstytucji[/link] oraz art. 12 ust. 4 [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=62569A14159355AAB069DF4D3548079A?id=182297]ustawy o podatkach i opłatach lokalnych[/link] poprzez ustanowienie w § 1 zwolnienia w podatku od środków transportowych o charakterze mieszanym podmiotowo-przedmiotowym, mimo braku po stronie rady gminy kompetencji do ustanawiania tego rodzaju zwolnień.
Jego zdaniem określenie w zaskarżonej uchwale pojazdów podlegających zwolnieniu od podatku od środków transportowych w stosunku do podmiotów wymienionych w uchwale stanowi przykład zwolnienia o charakterze mieszanym podmiotowo-przedmiotowym, w którym fakt zwolnienia powiązany jest nie tylko z cechami przedmiotu opodatkowania, lecz przede wszystkim z osobą podatnika.