Reklama

Tomasz Pietryga: Mission Impossible w prokuraturze krajowej. Czy Dariusz Korneluk to właściwy kandydat?

Dariuszowi Kornelukowi nie można odmówić doświadczenia w zarządzaniu prokuraturą. Jednak jego powrót na szczyty struktury po latach banicji może być wykorzystany do porachunków i wyrównania krzywd, bardziej niż na budowaniu lepszej prokuratury.

Publikacja: 27.02.2024 15:36

prok. Dariusz Korneluk podczas wysłuchania obywatelskiego kandydatów na Prokuratora Krajowego w Domu

prok. Dariusz Korneluk podczas wysłuchania obywatelskiego kandydatów na Prokuratora Krajowego w Domu Braci Jabłkowskich w Warszawie

Foto: PAP/Radek Pietruszka

Poniedziałkowe rozstrzygnięcie komisji konkursowej, która wskazała Dariusza Korneluka jako kandydata na Prokuratora Krajowego, nie jest zaskoczeniem. Spośród aspirujących do tej funkcji był on postacią mogącą cieszyć się największym zaufaniem władzy politycznej, z którą prokuratura jest sprzężona. Nie zaliczał się ani do grona frontowych bojowników w walce o praworządność, ani też nie był skażony grzechem współpracy z poprzednią władzą, co byłoby czynnikiem obecnie dyskwalifikującym. Jego umiarkowana postawa połączona z kompetencjami zarządczymi okazała się największym atutem.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Prawne
Rafał Kowalski: Czy nadchodzi podatkowa odwilż? Unijne deklaracje dają cień nadziei
Opinie Prawne
NIS2: Czy UE wymusza nadregulację?
Opinie Prawne
Piotr Szymaniak: Rząd jedną ręką daje, a drugą zabiera
Opinie Prawne
Robert Wechman: Teoria salda. O sposobach rozliczenia nieważnej umowy kredytu
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Opinie Prawne
Roman Namysłowski: Komu przeszkadza doradzanie samorządom?
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama