W ostatnich miesiącach następuje iście kopernikański przewrót w adwokaturze. Najpierw jej władze umożliwiły swoim członkom łączenie profesji z biznesem, np. zasiadanie w zarządach spółek i dzielenie kancelarii z inną działalnością gospodarczą. A teraz, może już w tym tygodniu, mogą rozstrzygnąć, czy zakaz reklamowania usług adwokackich należy znieść. Dziś promowanie się w mediach czy na billboardach jest sprzeczne z kodeksem etyki zawodowej.
Jeżeli rynek reklamy zostanie otwarty, najbardziej skorzystają młodzi adwokaci, którym trudno konkurować ze starszymi kolegami – tymi z renomą i obecnymi na rynku od lat. Zniesienie zakazu pozwoli im na większą aktywność w sieci i zdobywanie młodszych klientów, dla których internet jest podstawowym narzędziem kontaktu ze światem zewnętrznym. W ten sposób młodzi ludzie mogą polepszyć swoją sytuację na rynku.
Zmiany mogą się okazać korzystne także dla większych kancelarii, które bardziej wyraziście i skutecznie dotrą z ofertą głównie do biznesu.
Czytaj także: