Tworzymy nowe zwierzę rynkowe

Gdy spotykamy się z analitykami, często mówią, że trudno im naszą nową grupę wycenić. 20 lat temu rynek też nie wiedział, jak wyceniać dotcomy – mówi „Rzeczpospolitej” Tomasz Gillner-Gorywoda, prezes Cyfrowego Polsatu.

Publikacja: 23.02.2015 21:00

Tomasz Gillner-Gorywoda

Tomasz Gillner-Gorywoda

Foto: Fotorzepa/Robert Gardziński

Rz: Mówi pan, że łącząc Cyfrowy Polsat z Polkomtelem, budujecie coś nowego. Co dokładnie?

Tworzymy „nowe zwierzę". Zupełnie inny biznes niż samodzielny telekom czy operator płatnej telewizji – dzisiaj oddzielne funkcjonowanie Plusa czy Cyfrowego Polsatu nie miałoby już sensu. Gdy spotykamy się z analitykami, często mówią, że trudno im tę nową grupę wycenić, że łatwo o błąd. Przekonujemy ich, że naszym zadaniem jest budowanie wartości dla akcjonariuszy, a strategię rozwoju, jako grupa oferująca usługi zintegrowane, mamy precyzyjnie określoną. Jeśli wykonamy naszą pracę poprawnie, to zostanie to docenione. Zarówno przez inwestorów, jak i konsumentów. 20 lat temu rynek nie wiedział, jak wycenić dotcomy, ale musiał się tego nauczyć. Gdybym miał porównać nas do czegokolwiek, to powiedziałbym, że najbliżej nam do BSkyB (brytyjska grupa telewizyjno-telekomunikacyjna – red.). Firma ta odniosła ogromny komercyjny sukces, a my jesteśmy na rynku polskim pionierem modelu biznesowego zapoczątkowanego przez BSkyB. I mam wrażenie, że jesteśmy na właściwej ścieżce, na co dowodem może być już ponad 500 tys. klientów programu smartDom na przełomie roku, który w pełnej odsłonie ruszył w maju zeszłego roku.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką