Reklama
Rozwiń
Reklama

Tanie pendolino nie rozwiąże problemu

Polska kolej przechodzi gruntowną i przyspieszoną metamorfozę. Jeszcze nie tak dawno o pociągu myślało się z niechęcią ze względu na brud, tłok, fatalną obsługę na dworcach.

Aktualizacja: 07.10.2015 22:30 Publikacja: 07.10.2015 22:00

Adam Woźniak

Adam Woźniak

Foto: Fotorzepa, Adam Bogacz Adam Bogacz

Dziś standardy w nowo kupionych ekspresach nie ustępuje tym za granicą, a stare wagony są gruntownie modernizowane. Jeśli narzekaliśmy na stracony czas przez ślimacze tempo jazdy, to teraz pociąg może być szybszy nawet od samolotu, jeśli doliczyć dojazd i powrót z lotniska. Rzecz jasna, takie zmiany odczuwa dopiero część pasażerów. Do pełnej normalności jeszcze nam bardzo daleko. Ale ważne, że kolej wreszcie ruszyła do przodu i zaczyna zdobywać pasażerów. Będzie mieć z tym jednak bardzo dużo pracy, a 49-złotowe bilety na pendolino mogą do budowy tego zaufania podróżnych nie wystarczyć.

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Tajwan puka do drzwi Interpolu
Opinie Ekonomiczne
Prof. Gorynia: Czy ekonomia może być fascynująca?
Opinie Ekonomiczne
Dr Marcin Murawski: Kryzys w ochronie zdrowia w 2025 r. to fake news
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Zakład o złoto
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Opinie Ekonomiczne
Adam Roguski: Mieszkaniowy sojusz państwa ze spółdzielniami
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama