Reklama
Rozwiń
Reklama

Janusz Jankowiak: Permanentna kampania wyborcza to gra ryzykowna dla gospodarki

W perspektywie dwóch najbliższych lat bardzo prawdopodobny jest spadek dynamiki realnego PKB poniżej 2 proc. W przypadku Polski to już prawie recesja - pisze główny ekonomista Polskiej Rady Biznesu.

Publikacja: 06.06.2025 13:32

Prezydent elekt Karol Nawrocki po spotkaniu z prezydentem RP Andrzejem Dudą w Pałacu Prezydenckim w

Prezydent elekt Karol Nawrocki po spotkaniu z prezydentem RP Andrzejem Dudą w Pałacu Prezydenckim w Warszawie,

Foto: PAP/Paweł Supernak

Czy wynik wyborów 1 czerwca wpłynął na zmianę ryzyka politycznego uwzględnianą w prognozach makroekonomicznych na lata 2026-2027 wobec wcześniejszego bazowego konsensu prognoz rynkowych? Warto, a nawet trzeba, pochylić się nad tym pytaniem.

Jako bazę przyjmujemy konsens prognoz przygotowanych przez kilkunastu ekonomistów na potrzeby Europejskiego Kongresu Finansowego. Analiza wariantowa powinna powstawać zawsze w sytuacji wzrostu niepewności. A tak bez wątpienia jest po wyborze prezydenta na kadencję 2025-2030. Potwierdza to stanowisko trzech globalnych agencji ratingowych.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Jesteśmy mistrzami świata. W prokrastynacji
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Dlaczego chińskie auta zwyciężają?
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Przepisy widmo, ale ryzyko realne
Opinie Ekonomiczne
Małgorzata Zaleska: NBP – kierunki zmian
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Śpiący gigant, który się nie budzi
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama