Reklama
Rozwiń

Marzenie nastolatków? Zostać nie piłkarzem, lecz youtuberem

Rozgrywki na najwyższym poziomie, jak Liga Mistrzów, przyciągają przed ekrany rzesze fanów. I podobnie jest z grami komputerowymi, które u młodszego pokolenia budzą równie duże emocje - mówi prezes GetHero, sieci partnerskiej YouTube'a, zrzeszającej polskich youtuberów Tobiasz Wybraniec.

Aktualizacja: 31.10.2017 09:22 Publikacja: 30.10.2017 20:55

Marzenie nastolatków? Zostać nie piłkarzem, lecz youtuberem

Foto: materiały prasowe

Rz: Youtuberzy na całym świecie publikują zapisy swoich gier wideo, które rozgrywają na ekranie komputera. Transmisje biją rekordy popularności. Dlaczego młodzi ludzie tak chętnie oglądają jak grają inni? Wydawać by się mogło, że najfajniejsze w grach komputerowych jest to, że to my możemy wcielić się w jej bohatera.

Tobiasz Wybraniec: Proszę zauważyć, że najmłodsze pokolenie, ludzi urodzonych po roku 1995, wychowało się w epoce nowych technologii. Tablety, smartfony, komputery przenośne sprawiły, że w pewnym momencie tradycyjna telewizja oderwała się od pościgu za młodym widzem. Pojawiły się platformy, jak YouTube czy Twitch, które skutecznie zagospodarowały niszę, dostarczając treści, jakie poszukiwane są przez młodych ludzi. Doszło do takiej sytuacji, że tradycyjne telewizje nie były w stanie nadążyć za zmianami, nie produkowały treści, która by ich zainteresowała. I tu pojawili się gamerzy (z ang. gracze – red.) czy youtuberzy, którzy dostarczają rozrywkę dostosowaną do oczekiwań tej grupy odbiorców.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Unia Europejska a Chiny: pomiędzy współpracą, konkurencją i rywalizacją
Opinie Ekonomiczne
Eksperci: hutnictwo stali jest wyjątkiem od piastowskiej doktryny premiera Tuska
Opinie Ekonomiczne
Joanna Pandera: „Jezioro damy tu”, czyli energetyka w rekonstrukcji
Opinie Ekonomiczne
Paweł Rożyński: Big tech ma narodowość i twarz Donalda Trumpa
Opinie Ekonomiczne
Deklaracja Ateńska: chcemy latać więcej, ale ciszej i czyściej