Reklama
Rozwiń
Reklama

Wielki krach systemu godziwej marży

Tanio, taniej, najtaniej – tak chyba można streścić proces myślowy konsumenta, który zmuszony jest trzymać budżet w ryzach. A zmuszona jest do tego większość Polaków.

Publikacja: 26.02.2015 21:00

Wielki krach systemu godziwej marży

Foto: Waldemar Kompała

Z ostatnich danych GUS wynika, że mniej, niż wynosi średnie wynagrodzenie brutto, zarabia ponad 66 proc. Polaków. Czyli dla większości cena ma znaczenie.

Spektakularnym objawem tego trendu jest tratowanie się tłumów podczas wielkich promocji organizowanych w naszym kraju zwłaszcza przy okazji otwarcia nowych centrów handlowych. Mniej spektakularnym, ale dużo boleśniejszym, jest stan handlu, którego zyski spadają. Z danych Bisnode wynika, że średnia rentowność w handlu spadła poniżej 1 proc. A im mniej rentowna branża, tym trudniej jej dobrze płacić pracownikom. Nawet największe sieci handlowe mają kłopoty – na 200 z nich aż 20 proc. kończy rok finansowy ze stratą.

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Jak zbudować energetykę rozproszoną w Polsce
Materiał Promocyjny
Kiedy obawy rosną, liczy się realne wsparcie
Opinie Ekonomiczne
Prof. Koźmiński: Inżynierowie chaosu
Opinie Ekonomiczne
Paweł Rożyński: Mercosur, czyli jak zamienić strach na szansę
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Sowiecki słoń w sercu Warszawy
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępcy zwiększają skalę ataków na urządzenia końcowe – komputery i smartfony
Opinie Ekonomiczne
Tajwan puka do drzwi Interpolu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama