Reklama
Rozwiń
Reklama

Wielki krach systemu godziwej marży

Tanio, taniej, najtaniej – tak chyba można streścić proces myślowy konsumenta, który zmuszony jest trzymać budżet w ryzach. A zmuszona jest do tego większość Polaków.

Publikacja: 26.02.2015 21:00

Wielki krach systemu godziwej marży

Foto: Waldemar Kompała

Z ostatnich danych GUS wynika, że mniej, niż wynosi średnie wynagrodzenie brutto, zarabia ponad 66 proc. Polaków. Czyli dla większości cena ma znaczenie.

Spektakularnym objawem tego trendu jest tratowanie się tłumów podczas wielkich promocji organizowanych w naszym kraju zwłaszcza przy okazji otwarcia nowych centrów handlowych. Mniej spektakularnym, ale dużo boleśniejszym, jest stan handlu, którego zyski spadają. Z danych Bisnode wynika, że średnia rentowność w handlu spadła poniżej 1 proc. A im mniej rentowna branża, tym trudniej jej dobrze płacić pracownikom. Nawet największe sieci handlowe mają kłopoty – na 200 z nich aż 20 proc. kończy rok finansowy ze stratą.

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Prof. Gorynia: Czy ekonomia może być fascynująca?
Opinie Ekonomiczne
Dr Marcin Murawski: Kryzys w ochronie zdrowia w 2025 r. to fake news
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Zakład o złoto
Opinie Ekonomiczne
Adam Roguski: Mieszkaniowy sojusz państwa ze spółdzielniami
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Opinie Ekonomiczne
Eksperci: Czas na przegląd zależności Europy od technologii obronnej made in USA
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama