Reklama

Co słychać na rynku

Publikacja: 24.05.2010 01:15

Co słychać na rynku

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński Robert Gardziński

[b]Eliza Wachowiec, Magnus Group[/b]

– Zaletą inwestycji w przedwojenne kamienice jest ich znakomita lokalizacja w centrach miast, co dla większości klientów jest kluczowym kryterium decydującym o wyborze przyszłego lokum.

Dodatkowo przedwojenne mieszkania mają unikatową wysokość – nawet do 3,5 metra. A takie standardy spełniają jedynie najbardziej luksusowe apartamenty w nowych budynkach.

Mieszkania w wyremontowanych kamienicach w istocie są ofertą skierowaną do najbardziej wymagających i najzamożniejszych klientów, oczekujących niepowtarzalnego klimatu i architektury. W budynkach często udaje się zachować oryginalne elementy w przestrzeni wspólnej, takie jak balustrady, sztukaterie czy fragmenty fasady zewnętrznej.

Z punktu widzenia dewelopera inwestycja w stare budownictwo jest jednak bardzo kosztowna i na ogół bardziej opłacalne jest wzniesienie domu od podstaw. Istnieje wiele ograniczeń technicznych utrudniających przystosowanie starych budynków do współczesnych standardów.

Reklama
Reklama

Nie można na przykład dobudować parkingu podziemnego. Poważną przeszkodę dla deweloperów stwarzają także aspekty prawne – struktura własności w starych kamienicach jest często bardzo niejasna, zwłaszcza w Warszawie objętej nieszczęsnym dekretem Bieruta.

Inwestycje w stare budownictwo ogranicza także ustawa o ochronie zabytków. Deweloperzy unikają kamienic objętych pełną ochroną konserwatorską.

Nieruchomości
Używane mieszkania wróciły do łask kupujących
Nieruchomości
Bitwa o najlepsze biura. Najsłabsze obiekty wypadną z rynku
Nieruchomości
Rynek nieruchomości dwa lata po powołaniu rządu. Ile dowiozły ministerstwa?
Nieruchomości
Czy będą kolejki u notariuszy
Nieruchomości
Czy to już czas na zakup mieszkania? Nie brakuje pesymistów
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama