Reklama
Rozwiń
Reklama

Wyroki frankowe wytycza TSUE - analiza orzecznictwa Rzecznika Finansowego

Orzeczenie abuzywności umowy kredytowej i jego skutki nie mogą szkodzić kredytobiorcy.

Publikacja: 19.03.2021 08:03

TSUE

TSUE

Foto: Adobe Stock

To główna konkluzja z analizy orzecznictwa TSUE w sprawach kredytowych, a głównie frankowych z ostatniego roku, którą zaprezentował rzecznik finansowy. Wprawdzie termin posiedzenia całej Izby Cywilnej SN dotyczącego tych spraw przesunięto na 13 kwietnia, ale dyskusja, jak rozliczać i ewentualnie poprawiać te umowy, trwa i jest to kolejny głos.

Rzecznik finansowy podkreśla, że w orzecznictwie TSUE na szczególną uwagę zasługują dwie kwestie. Pierwsza to problem skutków nieuczciwych warunków w umowach konsumenckich (niedozwolonych postanowień umownych, inaczej klauzul abuzywnych), zwłaszcza w umowach kredytu denominowanego lub indeksowanego we franku (walucie obcej). Druga to koszty kredytu ponoszone przez konsumenta.

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Prawo w Polsce
Koniec niechcianych polowań? Co się zmieni w prawie łowieckim
Materiał Promocyjny
Twoja gwiazda bliżej niż myślisz — Mercedes Van ProCenter
Prawo w Polsce
Rozliczenia rządów PiS przez Waldemara Żurka. Przeważają negatywne oceny
Konsumenci
Frankowicze. Sąd nie zawsze związany stanowiskiem sądu odwoławczego
Spadki i darowizny
O ważności wydziedziczenia i zachowku. Jak napisać skuteczny testament?
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępcy zwiększają skalę ataków na urządzenia końcowe – komputery i smartfony
Sądy i trybunały
Katarzyna Piotrowska: Warto wrócić do prac nad tablicami alimentacyjnymi
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama