Reklama
Rozwiń

Małgorzata Piotrowska-Skrzypek: Nauczyciele obawiają się reformy oświaty

Małgorzata Piotrowska-Skrzypek: Chaos, niepewność i pośpiech wprowadzanych zmian nie sprzyjają edukacji.

Aktualizacja: 24.09.2016 06:21 Publikacja: 23.09.2016 17:00

Małgorzata Piotrowska-Skrzypek

Małgorzata Piotrowska-Skrzypek

Foto: Informacja Prasowa

Zarysowuje się co najmniej pięć możliwych rodzajów konsekwencji zmian w oświacie, które dotkną nauczycieli, a tym samym uczniów i ich rodziców.

Pierwsze, to konsekwencje natury merytorycznej (przedmiotowo-metodycznej). Otóż niecały rok przed wejściem zmian w życie nauczyciele nie znają podstaw programowych, programów, siatki godzin i podręczników. Tym samym ani oni, ani uczniowie i ich rodzice nie wiedzą nawet jakich przedmiotów będą uczyć się dzieci w klasie siódmej oraz jak będzie wyglądała nauka w klasie I szkoły podstawowej. Jak i kiedy wobec tego zdołają przygotować się merytorycznie do zmian? Czeka ich również przygotowanie uczniów do „jakiś" egzaminów zewnętrznych z czterech, odgórnie wyznaczonych przedmiotów. O ile trzy z nich nie budzą wątpliwości w środowisku nauczycielskim – język polski, matematyka i język obcy, o tyle czwarty, zdaniem wielu ekspertów, powinien być zostawiony do wyboru przez uczniów.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Prawo drogowe
Egzamin na prawo jazdy będzie trudniejszy? Jest stanowisko WORD Warszawa
Sądy i trybunały
Krystyna Pawłowicz przeniesiona w stan spoczynku. Uchwała TK
Prawo w Polsce
Trybunał Konstytucyjny: mniej religii w szkołach jest bezprawne
W sądzie i w urzędzie
Dziedziczenie nieruchomości: prostsze formalności dla nowych właścicieli
W sądzie i w urzędzie
Od 1 lipca nowości w aplikacji mObywatel. Oto, jakie usługi wprowadzono