Wśród czterech największych stacji telewizyjnych tylko Polsat zwiększył udziały w rynku oglądalności w 2007 roku w porównaniu z analogicznymi wynikami rok wcześniej.
Zdaniem ekspertów stacja należąca do Zygmunta Solorza zbiera żniwo systematycznych zmian w ramówce, w której znajduje się obecnie więcej ambitnych produkcji niż w poprzednich latach. Pod rządami Niny Terentiew stacja postawiła też na gwiazdy, które przyciągają ludzi przed telewizory, i zaczęła się bardziej promować.
W 2007 roku spadły natomiast udziały w widowni TVP 1, TVP 2 i TVN. Najwyższe cennikowe przychody z reklam miał Polsat. Zajął miejsce ubiegłorocznego lidera – TVN. Najwięcej spotów reklamowych w ubiegłym roku wyemitował jednak właśnie TVN – wyliczył instytut AGB Nielsen Media Research.
Nawet te stacje, które straciły udziały w rynku oglądalności, odnotowały w 2007 roku wzrost wpływów z reklam.
Gospodarcza koniunktura sprzyja mediom, zwłaszcza telewizji gwarantującej reklamodawcom duży zasięg. Według AGB Nielsen Media Research cennikowa wartość reklam sprzedanych przez Polsat w 2007 roku to 2,23 mld zł (o 16,9 proc. więcej niż rok wcześniej), TVN – 2,17 mld zł (wzrost o 6,7 proc.), TVP 1 – 1,55 mld zł (o 17,1 proc. więcej), TVP 2 – 1,08 mld zł (wzrost o 4,6 proc.).