Rozrywka przynosi telewizjom miliony

Finałowe odcinki rozrywkowych widowisk znów oglądały miliony telewidzów. Także w milionach swoje zyski z reklam liczą stacje i już planują kolejne edycje programów. Bukmacherzy przyjmują zakłady na ich wyniki

Publikacja: 07.06.2011 12:07

„X Factor” w TVN przyciągał przed telewizory średnio 4,47 mln osób

„X Factor” w TVN przyciągał przed telewizory średnio 4,47 mln osób

Foto: EAST NEWS

Niedzielny finał „X Factor" w TVN obejrzało 4,69 mln widzów – to ok. 42 proc. wszystkich, którzy w tym czasie oglądali telewizję. – To naprawdę dużo, biorąc pod uwagę, że średnie tygodniowe udziały największych stacji wynoszą po kilkanaście procent – zauważa Piotr Bieńko, dyrektor zarządzający domu mediowego Mediasense. Każdy odcinek tego show przyciągał średnio 4,47 mln osób.

Cennikowe wpływy z reklam wokół „X Factor" dały TVN 57,7 mln zł, a z „You Can Dance – Po prostu tańcz!" – 38,8 mln zł, „Bitwa na głosy" przyniosła TVP 11,6 mln zł, a „Must Be the Music" dał Polsatowi 25,6 mln zł. Nawet jeśli od tych wpływów odejmie się połowę (tyle mogły wynieść rabaty), widać, że największe telewizyjne hity na żywo wciąż przynosiły stacjom  imponujące zyski (lider – „X Factor" – nawet kilkanaście milionów złotych).

Milionowe publiczności gromadziły też wiosenne hity konkurencji TVN. Polsatowska nowinka – „Must Be the Music – Tylko muzyka" – przyciągała średnio 3,41 mln widzów, a „Bitwa na głosy" w TVP 2  – prawie 3,6 mln widzów – policzył Niel-sen Audience Measurement.

Koszt wyprodukowania jednego tylko odcinka rozrywkowego show na żywo oscyluje w okolicach 1 mln zł. Zazwyczaj zwraca się on jednak z nawiązką. – Jesteśmy zadowoleni z wyników „Must Be the Music" i stąd decyzja o jego kontynuacji już w jesiennej ramówce – mówi Tomasz Matwiejczuk, rzecznik Polsatu.

Małgorzata Perkowska, producentka „Bitwy na głosy" w Mastiff Media Polska, mówi, że program wypadł lepiej, niż oczekiwano. – W sobotnim paśmie wieczornym ponad dwukrotnie podniósł standardową oglądalność TVP 2. Dodatkowo jako jeden z nielicznych programów spełniał misję telewizji publicznej, wygrane zostały przeznaczone na cele charytatywne w miastach, z których pochodziły gwiazdy. Czekamy na decyzję TVP 2, czy program wejdzie do wiosennej ramówki w 2012 r., czy też będzie pokazywany już najbliższej jesieni – mówi.

Z debiutu „X Factor" cieszy się TVN. – W wiosennej ramówce w przyszłym roku pojawią się kolejne edycje „X Factor" i „You Can Dance – Po prostu tańcz!" – zapewnia Joanna Górska, szefowa zespołu PR TVN. Jesienią stacja postawi zamiennie na już wypróbowane formaty: kolejne edycje „Tańca z gwiazdami", „Mam talent!" i „Top Model".

Niesłabnąca popularność głośnych show skusiła bukmacherów. – W tym roku przyjmowaliśmy zakłady na wyniki odcinków „X Factor", a także półfinał i finał „Bitwy na głosy" oraz finał „You Can Dance" – mówi Jakub Jarczyński, dyrektor marketingu Fortuny, która wcześniej zbierała zakłady o to, kto wygra „Taniec z gwiazdami". Przez całą edycję „X Factor" firma przyjęła ok. 63 tys. kuponów – ponad 5,8 tys. na odcinek.

– Na Zachodzie tego typu zakłady są już bardzo popularne. W Polsce nie były dotąd tak rozpowszechnione jak przy naszym formacie – mówi Perkowska. Jak dodaje, takie produkcje dają stacjom nie tylko sukces finansowy, ale też bardzo dobrze kreują wizerunek. Dodaje, że dla producenta ważne jest, że program przekłada się na inne media i wydarzenia kulturalne. Jego uczestnicy wystąpią przed prezydentem RP, a jeden będzie śpiewał piosenkę na Euro 2012.

– Nieprzewidywalne i wzbudzające emocje programy na żywo, czy to sportowe, czy rozrywkowe, to formaty, które zawsze będą utrzymywały wysokie normy oglądalności. Nikt jeszcze nie wymyślił nic, co działałoby na widownię lepiej – mówi Piotr Bieńko.

Jak podała Eurodata TV Worldwide, w ubiegłym roku globalnie po raz pierwszy w historii telewizji na świecie programy rozrywkowe stanowiły największą grupę programów (40 proc.) w najlepiej oglądanej dziesiątce (wcześniej zawsze przeważały filmy i seriale).

 

Niedzielny finał „X Factor" w TVN obejrzało 4,69 mln widzów – to ok. 42 proc. wszystkich, którzy w tym czasie oglądali telewizję. – To naprawdę dużo, biorąc pod uwagę, że średnie tygodniowe udziały największych stacji wynoszą po kilkanaście procent – zauważa Piotr Bieńko, dyrektor zarządzający domu mediowego Mediasense. Każdy odcinek tego show przyciągał średnio 4,47 mln osób.

Cennikowe wpływy z reklam wokół „X Factor" dały TVN 57,7 mln zł, a z „You Can Dance – Po prostu tańcz!" – 38,8 mln zł, „Bitwa na głosy" przyniosła TVP 11,6 mln zł, a „Must Be the Music" dał Polsatowi 25,6 mln zł. Nawet jeśli od tych wpływów odejmie się połowę (tyle mogły wynieść rabaty), widać, że największe telewizyjne hity na żywo wciąż przynosiły stacjom  imponujące zyski (lider – „X Factor" – nawet kilkanaście milionów złotych).

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie