Najwyższe wpływy reklamowe wśród prowadzących programy publicystyczne – 14,8 mln zł (cennikowo, czyli bez odliczenia rabatów, jakie stacja przyznaje reklamodawcom) – przyciągnęli w I kwartale prowadzący program „Dzień na żywo": Anna Kalczyńska, Michał Cholewiński, Krzysztof Górlicki i Igor Sokołowski – wynika z najnowszego podsumowania domu mediowego PanMedia Western.
Zestawienie to zdominowała TVN 24. W pierwszej dziesiątce programów o najwyższych przychodach aż siedem to pozycje pokazywane w tej stacji tematycznej docierającej do znacznie mniejszej widowni niż „duży" TVN, Polsat, TVP 1 i TVP 2. – To oczywiście w dużej mierze skutek profilu tego kanału, który nadaje najwięcej publicystyki, ale wynika to także z dobrej kondycji tej stacji – mówi Michał Bakalarczyk, media planner z PanMedia Western. Według danych badającego telewizyjną widownię instytutu Nielsen Audience Measurement TVN 24 w I kwartale miała najwyższy udział w ogólnopolskim rynku oglądalności wśród stacji tematycznych nadawanych wyłącznie satelitarnie: sięgał on 3,1 proc.
TVN 24 ma wprawdzie konkurencję: Polsat News oraz TVP Info, ale z ich oferty programowej jako pierwszy w zestawieniu dopiero na 18. miejscu pojawia się „Jan Pospieszalski bliżej" pokazywany w TVP Info. Jego wpływy są znacznie niższe od przychodów reklamowych lidera zestawienia. W I kwartale sięgnęły 41,8 tys. zł.
Na drugim miejscu rankingu PanMedia Western uplasowało się „Szkło kontaktowe" i jego prowadzący: Grzegorz Miecugow, Tomasz Sianecki, Wojciech Zimiński oraz Grzegorz Markowski. Wpływy „Szkła" wynosiły 8 mln zł. Kolejne miejsca należały już do programów nadawanych w kanałach konkurencji: na trzecim uplasował się Tomasz Lis prowadzący „Tomasz Lis na żywo" w TVP 2 (4,8 mln zł wpływów reklamowych w I kwartale), a kolejna była Elżbieta Jaworowicz i jej „Sprawa dla reportera" w TVP 1, nadawana już od lat 80. Dwa ostatnie programy były dla reklamodawców najdroższe. Średnia cena (z cennika) jednego 30-sekundowego spotu reklamowego przy „Sprawie dla reportera" to prawie 21 tys. zł, a przy programie Tomasza Lisa: 12,2 tys. zł. Analogiczny spot przy „Dniu na żywo" w I kwartale kosztował 1,65 tys. zł.
Pierwszą piątkę zamykają kolejni prowadzący z TVN 24: Maciej Knapik i Andrzej Morozowski z „Tak jest" (4 mln zł wpływów). W pierwszej dziesiątce znajdują się jeszcze prowadzący „Politykę przy kawie" (Justyna Dobrosz-Oracz, Maciej Zakrocki, Małgorzata Serafin i Sławomir Mokrzycki) z TVP1. A potem już tylko produkcje TVN 24: prowadzone przez Patrycję Redo („Czarno na białym"), Monikę Olejnik („Kropka nad i"), Konrada Piaseckiego („Piaskiem po oczach") oraz Bogdana Rymanowskiego („Kawa na ławę").