Reklama

Polsat pracuje nad nowymi kanałami tematycznymi

Telewizyjna spółka planuje kolejne stacje tematyczne. Pierwsza z nich, przygotowywana wspólnie z partnerem, może ruszyć jeszcze nawet w tym roku

Publikacja: 30.08.2012 17:43

Polsat pracuje nad nowymi kanałami tematycznymi

Foto: Fotorzepa, Michał Warda Mic Michał Warda

W przeciwieństwie do największej konkurencji – grupy TVN – Polsat nie planuje natomiast żadnych istotnych cięć programowych. – Nasze koszty ramówkowe są na stabilnym programie. Powodzenie ramówki wiosennej spowodowało, że jesienią zmieniliśmy właściwie tylko serial „Szpilki na Giewoncie" na „Przyjaciółki" oraz zastanawialiśmy się długo nad tym czy jesienią będzie kolejna edycja programu „Got to Dance" – mówi Maciej Stec z zarządu Telewizji Polsat.

Oszczędności może jednak przynieść to, że – jak zapowiedział Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu -  w tym roku Polsat nie będzie uczestniczył  potyczkach o prawa do nadawania relacji z Ligi Mistrzów i Ligi Europy. – Od tego sezonu postawimy na Ekstraklasę – zapowiedział.

Według szacunków Polsatu w I półroczu rynek reklamy telewizyjnej spadł rok do roku o 5,2 proc., a wpływy z reklamy i sponsoringu Polsatu spadły o 1,6 proc. (do 440 mln zł). – Całorocznie spodziewamy się spadku tego rynku o 4-6 proc. Sprzedaż reklam na wrzesień wygląda dość solidnie, aczkolwiek ciężko oszacować konkretne cyfry, bo wciąż trwa booking – mówił Maciej Stec. O tym, jak może wyglądać sytuacja na rynku reklamy w przyszłym roku, nie chciał przesądzać. – Bez wiedzy o tym, jak wypadnie na rynku IV kwartał trudno jest o tym dziś przesądzać-  mówił Stec.

Polsat wciąż pracuje nad nowymi kanałami tematycznymi (wcześniej wspominał m.in. o planach stworzenia stacji młodzieżowej), zarząd nie podaje jednak, o jakie stacje chodzi. Jedna z nich może ruszyć jeszcze w tym roku, a powstać ma we współpracy z nowym partnerem. – Mało jest już miejsca w ofertach płatnych operatorów telewizyjnych, ale ostatecznie wszystko zależy od jakości oferowanych im kanałów – uważa Maciej Stec.

Nie ma w planach zamykania żadnego z już istniejących kanałów, nawet nierentownego kanału TV Biznes. – Mamy wręcz odwrotne plany odnośnie TV Biznes, jesteśmy właśnie w trakcie finalizowania tej koncepcji. Wszelkie ruchy w tym obszarze uzależniamy jednak od kształtu rynku w IV kwartale  – mówił Stec.

Reklama
Reklama

Stacja nie ma planów ubiegania się o miejsca dla nowych kanałów w konkursie na zagospodarowanie slotów na MUX I DVB-T, które zwolnią się w kwietniu 2014 roku. Nie rozważała też na razie w ogóle tego  czy chciałaby w przyszosi nadawać na ewentualnych kolejnych multipleksach DVB-T, gdyby na rynku zapadła decyzja o ich uruchomieniu.

W przeciwieństwie do największej konkurencji – grupy TVN – Polsat nie planuje natomiast żadnych istotnych cięć programowych. – Nasze koszty ramówkowe są na stabilnym programie. Powodzenie ramówki wiosennej spowodowało, że jesienią zmieniliśmy właściwie tylko serial „Szpilki na Giewoncie" na „Przyjaciółki" oraz zastanawialiśmy się długo nad tym czy jesienią będzie kolejna edycja programu „Got to Dance" – mówi Maciej Stec z zarządu Telewizji Polsat.

Oszczędności może jednak przynieść to, że – jak zapowiedział Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu -  w tym roku Polsat nie będzie uczestniczył  potyczkach o prawa do nadawania relacji z Ligi Mistrzów i Ligi Europy. – Od tego sezonu postawimy na Ekstraklasę – zapowiedział.

Reklama
Media
Właściciel Rolling Stone pozywa Google. AI zabiera czytelników mediom
Media
Znowu gorąco wokół właściciela TVN. Potencjalny nabywca ułożył się z Trumpem
Media
Donald Trump dołączył do TikToka i już nie widzi w nim zagrożeń. Przedłuży termin sprzedaży
Media
Trwało kilka miesięcy. Zgromadzenie wspólników Telewizji Polsat zamknięte
Media
„Rzeczpospolita” ze specjalnym dodatkiem z okazji rocznicy Powstania Warszawskiego
Reklama
Reklama