Reklama
Rozwiń

16 chętnych do nadawania cyfrowych kanałów

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji podsumowała zgłoszenia nadawców, którzy chcą mieć kanały w jednym z pakietów naziemnej telewizji cyfrowej. Są niespodzianki

Publikacja: 14.03.2013 11:37

16 chętnych do nadawania cyfrowych kanałów

Foto: materiały prasowe

Zgłoszeń jest 16. Do kanału filmowego jest czterech chętnych, dziecięcego: dwóch, podobnie, jak do społeczno-religijnego. Najbardziej zacięta rywalizacja rozegra się o nadawanie kanału edukacyjno-poznawczego. Taki chce nadawać ośmiu wnioskodawców. A miejsca na pierwszym multipleksie cyfrowym będą wolne tylko cztery.

Wśród chętnych na kanał dziecięcy nie ma niespodzianek – Polsat i TVP już dawno potwierdziły, że wysłały zgłoszenia z propozycjami takich stacji (w przypadku Polsatu będzie to pewnie Polsat JimJam, TVP zaproponowała nową stację TVP ABC).

Stację filmową chcą mieć spółki Telewizja Polsat, Stopklatka (wspierana przez Kino Polska TV i Agorę) oraz TV Film i Mediasat. TV Film należy do Stowarzyszenia Filmowców Polskich, Zjednoczonych Przedsiębiorstw Rozrywkowych (ZPR) i Kina Świat. Mediasat to nadawca stacji Tele5.

Niepodawane wcześniej firmy pojawiają się także wśród chętnych do stacji edukacyjno-poznawczej. O ile Apella (d. Media Skok), 4fun Media, MediaWorks (należy do Platformy Mediowej Point Group), Edusat i Discovery Communications Europe Ltd sygnalizowały swoje zgłoszenia wcześniej, a TV Spektrum należy do ZPR, które także zapowiadały start, dwie firmy są nowością. A są to: katowicka TVS (nadawca TV Silesii) oraz TVR, nadawca Telewizji Rolniczej.

W grupie chętnych do nadawania kanałów społeczno-religijnych jest spodziewana Fundacja Lux Veritatis (nadawca TV Trwam), ale też spółka Wieczorna.pl z Zielonej Góry, właściciel m.in. portalu merkuriusz.eu i poselska.pl.

Z rywalizacji o stację religijną wycofała się spółka Platformy Mediowej Point Group. Zrezygnowała, kiedy jasne stało się, że ma konkurować z TV Trwam.– Szanując jej dorobek oraz dorobek i zaplecze społeczne jej twórcy, ojca Tadeusza Rydzyka, kierując się przy tym istotnym interesem społecznym, a wbrew czystemu rachunkowi ekonomicznemu, wycofujemy nasz wniosek o koncesję na rozpowszechnianie  kanału społeczno-religijnego z konkursu o koncesję na pierwszy multipleks naziemnej telewizji cyfrowej – podał Point Group.

Zgłoszeń jest 16. Do kanału filmowego jest czterech chętnych, dziecięcego: dwóch, podobnie, jak do społeczno-religijnego. Najbardziej zacięta rywalizacja rozegra się o nadawanie kanału edukacyjno-poznawczego. Taki chce nadawać ośmiu wnioskodawców. A miejsca na pierwszym multipleksie cyfrowym będą wolne tylko cztery.

Wśród chętnych na kanał dziecięcy nie ma niespodzianek – Polsat i TVP już dawno potwierdziły, że wysłały zgłoszenia z propozycjami takich stacji (w przypadku Polsatu będzie to pewnie Polsat JimJam, TVP zaproponowała nową stację TVP ABC).

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji