16 chętnych do nadawania cyfrowych kanałów

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji podsumowała zgłoszenia nadawców, którzy chcą mieć kanały w jednym z pakietów naziemnej telewizji cyfrowej. Są niespodzianki

Publikacja: 14.03.2013 11:37

16 chętnych do nadawania cyfrowych kanałów

Foto: materiały prasowe

Zgłoszeń jest 16. Do kanału filmowego jest czterech chętnych, dziecięcego: dwóch, podobnie, jak do społeczno-religijnego. Najbardziej zacięta rywalizacja rozegra się o nadawanie kanału edukacyjno-poznawczego. Taki chce nadawać ośmiu wnioskodawców. A miejsca na pierwszym multipleksie cyfrowym będą wolne tylko cztery.

Wśród chętnych na kanał dziecięcy nie ma niespodzianek – Polsat i TVP już dawno potwierdziły, że wysłały zgłoszenia z propozycjami takich stacji (w przypadku Polsatu będzie to pewnie Polsat JimJam, TVP zaproponowała nową stację TVP ABC).

Stację filmową chcą mieć spółki Telewizja Polsat, Stopklatka (wspierana przez Kino Polska TV i Agorę) oraz TV Film i Mediasat. TV Film należy do Stowarzyszenia Filmowców Polskich, Zjednoczonych Przedsiębiorstw Rozrywkowych (ZPR) i Kina Świat. Mediasat to nadawca stacji Tele5.

Niepodawane wcześniej firmy pojawiają się także wśród chętnych do stacji edukacyjno-poznawczej. O ile Apella (d. Media Skok), 4fun Media, MediaWorks (należy do Platformy Mediowej Point Group), Edusat i Discovery Communications Europe Ltd sygnalizowały swoje zgłoszenia wcześniej, a TV Spektrum należy do ZPR, które także zapowiadały start, dwie firmy są nowością. A są to: katowicka TVS (nadawca TV Silesii) oraz TVR, nadawca Telewizji Rolniczej.

W grupie chętnych do nadawania kanałów społeczno-religijnych jest spodziewana Fundacja Lux Veritatis (nadawca TV Trwam), ale też spółka Wieczorna.pl z Zielonej Góry, właściciel m.in. portalu merkuriusz.eu i poselska.pl.

Z rywalizacji o stację religijną wycofała się spółka Platformy Mediowej Point Group. Zrezygnowała, kiedy jasne stało się, że ma konkurować z TV Trwam.– Szanując jej dorobek oraz dorobek i zaplecze społeczne jej twórcy, ojca Tadeusza Rydzyka, kierując się przy tym istotnym interesem społecznym, a wbrew czystemu rachunkowi ekonomicznemu, wycofujemy nasz wniosek o koncesję na rozpowszechnianie  kanału społeczno-religijnego z konkursu o koncesję na pierwszy multipleks naziemnej telewizji cyfrowej – podał Point Group.

Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju