Najważniejsze wydaje się to, że taniec jest zjawiskiem wielowymiarowym, łączącym kulturę z rozrywką i sportem, i to przekłada się na jego popularność, potwierdzaną przez wysoką oglądalność takich programów jak choćby „Taniec z gwiazdami”, gdzie mistrzowie tańca występują z gwiazdami i celebrytami.
Taniec ma siłę pieniądza
A konkretnie? W okresie objętym badaniem IMM odnotował łącznie 78 tys. publikacji na temat tańca w mediach klasycznych. Szacunkowa wartość reklamowa treści w tym okresie wyniosła 746,8 mln zł. W porównaniu do innych dyscyplin sportowych wartość tańca była zbliżona do ekwiwalentu reklamowego przekazów o żużlu, a jednocześnie wyprzedziła takie sporty jak MMA i piłka ręczna.
Dlatego taniec w Polsce ma istotny potencjał sponsoringowy, szacowany na około 1 mld zł. Rosnąca medialność tego obszaru sztuki jest bezpośrednio związana z coraz większą obecnością programów telewizyjnych, formatów rozrywkowych i konkursów.
– Taniec pełni funkcję uniwersalnego języka emocji. Podkreśla wspólnotowość, różnorodność i siłę. Przekracza bariery komunikacyjne i granice społeczne, budując trwałe relacje między artystami, instytucjami i publicznością, a potencjał sponsoringowy tańca nieustannie wzrasta. W Polsce coraz wyraźniej zyskuje w wymiarach medialnym, emocjonalnym oraz angażującym, stając się atrakcyjną przestrzenią dla marek z sektora beauty, fashion, fitness czy lifestyle – mówi Sebastian Tomaszewski, ekspert ds. analiz, Instytut Monitorowania Mediów.