Satelitarną telewizję będzie za sześć lat odbierać 439 mln domów na świecie (ponad jedna czwarta wszystkich), w tym 271 mln będzie mieć ofertę płatną którejś platform – wynika z prognoz firmy Research and Markets. Wpływy z opłacanych przez nich abonamentów za pakiety platform satelitarnych sięgną wtedy 99,9 mld dol. i będą stanowić prawie 48 proc. wszystkich wydatków na płatną telewizję na świecie.

Już w tym roku po raz pierwszy będą one globalnie wyższe od tych, jakie przynoszą sieci kablowe. Na koniec 2013 roku ofertę satelitarnej platformy miało wykupione na świecie 192 mln domów, które w ciągu roku zapłaciły za to prawie 88 mld dol. Talerz do odbierania nadawanych satelitarnie stacji ma obecnie ok. 22 proc. wszystkim gospodarstw domowych na świecie. Do 2020 roku w 44 krajach świata wpływy z subskrypcji satelitarnych pakietów podwoją się (najbardziej wzrosną w Indiach, Brazylii i USA). – Ale na 19 rynkach spadną. Głównie z powodu ogromnej konkurencji zmuszającej platformy do obniżania cen, co skutkuje ich niższymi przychodami w przeliczeniu na jednego abonenta (ARPU). Na wielu rynkach niskobudżetowe pakiety mają znaczący wpływ na sytuację w branży – komentuje Simon Murray, autor raportu.

Od dwóch lat najwięcej klientów platformy satelitarne mają w Indiach i tak pozostanie do 2020 roku. Wtedy będzie ich tam już prawie 70 mln. Kolejnymi rynkami będą USA, Rosja i Brazylia. Te cztery kraje będą odpowiadać za ponad połowę wszystkich klientów platform, a w Indiach, Brazylii i Indonezji przybędzie w najbliższych czterech krajach najwięcej nowych klientów. – W 47 krajach w ciągu najbliższych sześciu lat liczba abonentów się podwoi, w 13 spadnie – podaje Research and Markets.