Istniejący od 2009 roku system Press+ wykorzystują do sprzedawania dostępu do swoich materiałów w Internecie m.in. wydawcy prasowi w USA, Kanadzie i Wielkiej Brytanii. Słowackie Piano Media istnieje od trzech lat, a działa nie tylko w USA czy Wielkiej Brytanii, ale także na Słowacji, w Polsce, Niemczech, Hiszpanii, a nawet w Indiach. W USA sprzedaje cyfrowe dostępy do „Newsweeka". Na rynku tzw. pay-walli ich planowana fuzja to duże wydarzenie. Press+ przejęty zostaje od koncernu R.R. Donnelley & Sons Co. przez Piano Media kontrolowane przez grupę inwestorów, której przewodzi firma private equity i venture capital 3TS Capital Partners. Oprócz 3TS wśród inwestorów są też m.in. AWS (Austria), Neulogy Ventures (Słowacja) oraz North Base Media (USA).
Kwoty ani innych szczegółów transakcji nie podano. Zdaniem Pekka Mäki, partnera 3TS, firmy zdecydowały się na taką transakcję, bo „płatne treści posiadają olbrzymi potencjał wzrostowy na całym świecie". Według danych PwC same tylko przychody ze sprzedaży e-wydań gazet i magazynów na świecie czytelnikom wzrosną miedzy 2014 i 2018 rokiem z 4,7 mld dol. do prawie 11,6 mld dol. A łączące się firmy pośredniczą także w sprzedaży treści wydawców w ramach subskrypcji on-line (tego rynku na razie nikt nie prognozuje).
Prezesem Press+ i Piano media została Kelly Leach, związana wcześniej z wydawnictwem Dow Jones, gdzie odpowiadała za operacyjne i strategiczne działania Wall Street Journal w USA i Europie Europie. Ostatnio była dyrektor zarządzającą europejskiego wydania „The Wall Street Journal".
W Polsce z oferty Piano media korzysta część wydawców prasowych: Agora, ZPR Media (d. Wydawnictwo Murator), Polskapresse oraz witryny internetowe Polskiego Radia. Jak dotąd system nie odniósł tu sukcesu. Od września Piano Media kieruje Adam Wojdyło, były prezes Polskich Badań Czytelnictwa, który ma rozwijać działalność firmy.