Najnowsze badania Megapanel przyniosły nowe przetasowanie wśród największych grup witryn, co nie zdarza się często, a jeśli już się zdarza, to zazwyczaj z powodu włączania do nich nowo przejętych portali (tak jak to było np. z Onetem i witrynami Ringier Axel Springer czy WP oraz o2 po fuzji). Interia, która w październiku miała 12,27 mln użytkowników (przy 12,11 mln we wrześniu), nie przejęła jednak ostatnio żadnego dużego podmiotu, a i tak wskoczyła w rankingu przed Gazetę.pl, która jeszcze we wrześniu miała 12,32 mln użytkowników, a w październiku ich liczba spadła do 11,68 tys. Wszystko wskazuje na to, że nie będzie to tymczasowe przetasowanie.
Powodem, dla którego Grupa Gazeta.pl straciła ok. 600 tys. użytkowników jest zakończenie jej trwającej od ok. pięciu lat umowy z amerykańskim MSN (należy do Microsoftu). Dotychczas polska witryna MSN była subdomeną Agory, co zgodnie z zasadami grupowania witryn stosowanymi przez zleceniodawcę i wykonawcę badania Megapanel (PBI i Gemiusa) oznaczało, że jej wyniki można było sumować z wynikami Grupy Agora.pl. W ten sposób na dodatkowe 600 tys. użytkowników Grupy Gazeta.pl przez kilka lat pracowały np. instalacje i aktualizacje systemu Windows, które automatycznie ustawiały na komputerach ich użytkowników polską stronę MSN, jako startową. Wielu użytkowników jej potem nie zmieniało, w rezultacie czego przy każdorazowym uruchomieniu internetowej przeglądarki witryna odnotowywała nowe wejście.
Od października MSN i Agora już tej współpracy nie prowadzą, więc część użytkowników Grupy Gazeta.pl pozyskiwana w ten sposób, nie może być wliczana do jej wyników. Zyskała na tym kolejna rankingu Interia, która przeskoczyła rywala.
Zmian w Megapanelu będzie w najbliższych miesiącach więcej. Można się spodziewać, że niebawem do swojej grupy Onet i RASP włączą przejmowaną teraz Naszą Klasę (ma prawie 5,2 mln użytkowników) , a Wirtualna Polska - Grupę Money (prawie 3,8 mln użytkowników).